گیلان استان معین توسعه و بازسازی مرقد امامین عسگرین است


گیلان استان معین توسعه و بازسازی مرقد امامین عسگرین است

رشت - ایرنا - رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان گفت: گیلان استان معین توسعه و بازسازی مرقد امامین عسگرین در سامرای عراق است.

به گزارش ایرنا، مجید دوهندو روز پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان گیلان با اشاره به فعالیتهای این ستاد اظهار داشت: جمع آوری نذورات و توسعه و بازسازی عتبات عالیات از وظایف مهم این ستاد بشمار می‌رود ضمن اینکه این ستاد، زیرساختها را برای زائران آماده می‌کند.

وی ادامه داد: ستاد بازسازی عتبات عالیات توسط سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بنیانگذاری شده و یک ستاد مردمی غیر دولتی است که بر اساس نذورات مردم فعالیت می کند و تمامی اعضای این ستاد برای دل خود و برای خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات کار و فعالیت می کنند.

وی گفت: ماموریت ما نیز این است که خدمات این ستاد را به گوش مردم برساینم که به طور حتم با این امر، ارتباط بهتر و بیشتری بین این ستاد و مردم برقرار خواهد شد و هدف ما این است که هر یک از افراد جامعه به هر مقداری که در توان دارند، در این کار فرهنگی حضور یافته و در کار خیرخواهانه شرکت کنند.

رئیس ستاد عتبات علیات استان گیلان اضافه کرد: در سال گذشته و با توجه به شرایط موجود و مشکلات مردم در بخش اقتصادی و معیشتی و همچنین وجود بیماری کرونا، مردم فهیم و متدین گیلان در اوج ارادت نسبت به ائمه اطهار، همچنان در این امر خداپسندانه شرکت خوبی داشته و حدود ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نذورات جمع آوری شد.

دوهندو خاطرنشان کرد: شعار ما نیز برای سال جاری، هر گیلانی در طول سال، ۷۵ هزار ریال به بازسازی عتبات عالیات کمک کنند و از همه اقشار مختلف مردم تقاضا داریم که به این پویش بپیوندند و برای کمک نیز می توانند به سایت ستاد مراجعه و یا از طریق سامانه #۴*۷۲* برای واریز نذورات خود اقدام کنند.

وی به فعالیتهای سال جاری این ستاد در گیلان نیز اشاره و اظهار کرد: برنامه های ستاد در ۱۴بخش و محور پیش بینی شده تا از همه ظرفیت گیلان استفاده شود که یکی از مهمترین این موارد، مشارکت عموم مردم است تا همه اقشار با فعالیت این ستاد آشنا شده و در امر بازسازی عتبات عالیات قدم بردارند.

وی در ادامه گفت: همچنین استفاده از ظرفیت کشاورزی دیگر مورد مهم ستاد عتبات عالیات استان گیلان در سالجاری محسوب می شود چون این بخش نیز ظرفیت خوبی دارد و سال گذشته نیز، حدود ۲۰ تن برنج نذری جمع آوری کردیم.

رئیس ستاد عتبات عالیات گیلان بیان کرد: ضمن اینکه استفاده از ظرفیت کارخانجات دولتی و خصوصی ، استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش ، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح دیگر موارد مهم برای افزایش مشارکت گیلانیان برای بازسازی ستاد عتبات عالیات بشمار می رود ، ضمن اینکه استفاده از ظرفیت خیرین و افراد نیکوکار نیز برای جمع آوری نذورات بسیار مهم است.

دوهندو در خاتمه خاطرنشان کرد: البته پرداخت نذورات مختص به شیعیان نیست و افرادی در گیلان نیز که سنی و یا دین مسیحیت نیز دارند با توجه به اعتقاد و احترامی که برای ائمه اطهار قایلند، در این امر شرکت داشته و نذورات پرداخت می کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

260 مرکز نیکوکاری در استان گیلان فعالیت دارند