نماز عاشقی درخیابان های گیلان اقامه شد/خداحافظی با لحظات ناب دعا


نماز عاشقی درخیابان های گیلان اقامه شد/خداحافظی با لحظات ناب دعا

رشت- روزه داران گیلانی بعد از یک ماه بندگی نماز عاشقی را در روز عید سعید فطر برپا داشتند و با لحظات ناب دعا خداحافظی کردند.


خبرگزاری مهر، گروه استان ها: از همان ساعات ابتدایی صبح خیابان های ایران اسلامی شاهد جنب و جوش بود. زن و مرد و کودک و نوجوان، پیر و جوان بعد از یک ماه بندگی به ایستگاه آخر رمضان یعنی فطر رسیدند.

ماهی که دلخوشی بندگان خدا استغاثه و شب بیداری در شب های قدر برای بخشیده شدن و رقم زدن تقدیری جدید برای خود بود و امروز در ایستگاه پایانی بسیاری از آنها با دلهای پاک از هر غباری با چهره های بشاش، خود را برای شروع فصلی جدید در زندگی آماده می کنند. گویی همه منتظر همین ماه بودند که خود را از نو ساخته و تولدی دوباره را در عید سعید فطر جشن بگیرند.

کوچه ها و خیابان های گیلان نیز از ساعات ابتدایی صبح امروز شاهد حال و هوایی دیگر بود و به هر گوشه ای که نگاه می کنی لبخند بر لبان مردم حکایت از یک ماه بندگی و روزه داری است. بلوار مدرس شهر رشت همانند سال های گذشته امسال نیز میعادگاه روزه دارانی بود که بعد از یک ماه بندگی و دلدادگی به صبح سپید عید رسیده بودند. از هر سوی صدای تبریک و طاعات قبول و دیده بوسی به گوش می رسید.

به گفته معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان امروز نماز عید سعید فطر در ۲۵۰۰ مسجد حوزه شهری و روستایی گیلان با حضور روحانیان بومی، مستقر و اعزامی پذیرای نمازگزاران بودند.

نماز عاشقی درخیابان های گیلان اقامه شد/خداحافظی با لحظات ناب دعا

حسی که نمی توان با هیچ چیزی عوض کرد

مریم، بانوی رشتی که کودک شیرخوار خود را در آغوش داشت به خبرنگار مهر می گوید: در تمام طول زندگی ۳۳ ساله ام این لحظات را با هیچ چیزی عوض نکرده و نمی کنم.

وی با اشاره به حال و هوای خود در این صبح می افزاید: امروز احساس می کنم من نیز همانند کودک شیرخواره ام از مادر متولد شده ام و فرصتی دوباره برای بهتر زیستن دارم.

در سوی دیگر پیرمردی که با وجود شرایط جسمانی سخت دستش در دست پسرش بود و برای خود جایی در میان نمازگزاران می یافت به خبرنگار مهر می گوید: همینکه امسال نیز این فرصت را داشتم که در ماه بندگی مهمان سفره پر برکت خداوند باشم خدا را شکر می کنم.

حاج عبدالله به خاطره کودکی خود و حضور با پدر و مادرش در نماز عید فطر نیز اشاره و خاطرنشان می کند: این حرف پدرم که همیشه به ما گوشزد می کرد این ماه بهترین فرصت برای بندگی و شکر نعمت های الهی است را به یاد دارم و آن را به فرزندانم نیز انتقال داده ام تا از فضیلت های این ماه بهترین استفاده را ببرند.

شهرهای دیگر گیلان نیز امروز صبح شاهد برپایی نماز عاشقی و حضور گسترده روزه داران بعداز یک ماه بندگی بود.

خیابان امام خمینی (ره) صومعه سرا نیز مملو از حضور پیر و جوان، کودک وبزرگسال، زن و مرد در وعده گاه نماز عاشقی بود تا نماز عشق بجا آورند و مُهر قبولی طاعات یک ماهه بر دفتر سرنوشتشان زده شود.

نماز عاشقی درخیابان های گیلان اقامه شد/خداحافظی با لحظات ناب دعا

گرفتن نمره قبولی در امتحان آخر

محمد نوجوان صومعه سرایی که امسال روزه اولی بود از حس خوب خود در این ماه می گوید و خاطر نشان می کند: من امسال برای اولین بار روزه گرفتم و حس بسیار خوبی دارم.

او به تجربه خوبش در این ماه مبارک رمضان اشاره کرده و می افزاید: خیلی از روزها به دلیل گرمای هوا طاقتم تمام می شد ولی به خود می گفتم تو دیگر بزرگ شده ای و این امتحان برای سنجش بزرگی توست.

محمد حضور در نماز عید سعید فطر را قسمت دیگری از این امتحان می داند و خاطرنشان می کند: نماز عید فطر همانند سوال آخر امتحان است اگر آن را به خوبی پاسخ دهی نمره ات بیست می شود در غیر اینصورت شاید نمره قبولی نگیری.

حسی که قابل وصف نیست

نمازگزار جوان حاضر در نماز عید سعید فطر شهر شفت نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار می کند: بعداز یک ماه بندگی و عبادت حضور در نماز عید فطر به من حال خوشی داد حالی که قابل وصف نیست.

رضوانه می افزاید: حضور پرشکوه مردم از پیر و جوان و میانسال در نماز عید سعید فطر یک تجدید پیمان دوباره با خداوند متعال است و نشان می دهد که انسان ها علاقه مند به حفظ برکات ماه مبارک رمضان در زندگی خود هستند.

وی خاطرنشان می کند: امیدوارم هیچگاه این حس خوب و سبکبالی را که در این ماه با بندگی و عبادت به درگاه الهی بدست آورده ام از دست ندهم.

نماز عاشقی درخیابان های گیلان اقامه شد/خداحافظی با لحظات ناب دعا

ضرورت برخورد با بدحجابی ها درشهرستان انزلی

امام جمعه انزلی نیز در خطبه های نماز عید فطر این شهرستان اظهار کرد: امسال ماه رمضان با همه مسایل سپری و با وجود فعالیت برخی نهاد ها و دستگاه های اجرایی شهرستان و منطقه متاسفانه بدحجابی ها و روزه خواری هایی در این شهر انجام شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین با اشاره به ضرورت برخورد قاطع و جدی با بدحجابی در این شهرستان با توجه به درپیش بودن سفرهای تابستانی از سوی فرمانداری و شورای تامین شهرستان، افزود: بسیاری از مردم با تنگناهای مختلفی مواجه هستند و مسئولان با انجام برنامه ریزی های لازم و تشدید نظارت برای جلوگیری از سودجویی منفعت طلبان اقدامات لازم را انجام دهند.

امام جمعه انزلی همچنین با تأکید بر لزوم رعایت حال مردم از سوی بازاریان و کسبه، گفت: دولت نیز با توجه به شرایط در زمینه دریافت مالیات ها جمایت های لازم را از بازاریان انجام دهد.

کد خبر 4321479

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان