زیرساخت های کیش جوابگوی حجم بالای گردشگران نیست


زیرساخت های کیش جوابگوی حجم بالای گردشگران نیست

کیش - ایرنا - امام جمعه کیش با اشاره به برنامه ریزی مسوولان این جزیره برای استفاده از فرصت جام جهانی فوتبال گفت: زیرساخت های این جزیره در وضعیت شکننده ای قرار گرفته و جوابگوی حجم بالای گردشگران نیست.

به گزارش ایرنا، حجت اسلام احمد حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته جزیره اظهار داشت: با توجه به اینکه گردشگری مهمترین نقش در اقتصاد کیش دارد آماده شدن این جزیره برای استفاده از فرصت های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و گسترش ظرفیت گردشگری جزیره یک حرکت کاملا منطقی و ضروری است.

وی اضافه کرد: انتظار می رود در این زمینه مسوولان تلاش های معقول و واقع بینانه ای انجام دهند و با یک نگاه جامع برای تحقق این هدف برنامه ریزی داشته باشند به تمام حوزه های گردشگری از جمله سلامت، زیرساخت های بهداشتی و آموزشی همانند بخش ورزشی توجه داشته باشند.

امام جمعه کیش با بیان اینکه وضعیت زیرساخت های اموزشی کیش هیچ تناسبی با توسعه این منطقه گردشگری ندارد یادآور شد: انتظار می رود توسعه زیرساخت های آموزشی به عنوان محوری ترین بخش توسعه به صورت ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: همچنین آب و برق این جزیره وضعیت شکننده ای دارد و نیازمند ارتقای زیرساخت های این بخش در کمترین زمان ممکن هستیم و برای بهره مندی از فرصت هایی همچون جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باید توجه داشتیم باشیم که زیرساخت های جزیره کیش تحمل حضور گردشگران با جمعیت زیاد را ندارد و توسعه آنها ضرورت بخش ترین کار است.

امام جمعه کیش، برای بهره مندی از فرصت جام جهانی توجه به پیوست های فرهنگی و امنیتی را از دیگر نکات مهم در برنامه ریزی مسوولان جزیره اعلام و اضافه کرد: در این راستا باید به گونه ای برنامه ریزی شود که ما بر روی گردشگران تاثیر بگذاریم.

شب قدر قلب ماه مبارک رمضان است

وی اظهار داشت: اولین شب قدر ماه رمضان مصادف با ۱۹ این ماه مبارک سالروز ضربت خوردن امام علی (ع) در هفته جاری فرا می رسد و روزه داران باید از فضائل معنوب این شب به عنوان قلب قرآن نهایت استفاده را ببرند.

امام جمعه کیش آغاز هفته تکریم و اکرام مصادف با ۱۵ تا ۲۱ ماه مبارک رمضان را از دیگر مناسبت های پیش رو اعلام کرد و افزود: حمایت از متسمندان و نیازمندان یکی از سنت های حسنه و مورد تاکید در احکام اسلامی بوده و شایسته است در یاری گر هم نوعان خود در تمام طول سال باشند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: ارتش همواره در تامین نظم و امنیت کشور به ویژه دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی در کنار سایر نیروهای مسلح نقش اساسی داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه کسی نقش بازیگر زیبای "بر باد رفته" را بازی خواهد کرد؟