«الفبای ایستادگی» نمونه موفقی برای فعالیت هنری دانش‌آموزی است


«الفبای ایستادگی» نمونه موفقی برای فعالیت هنری دانش‌آموزی است

مدیر حوزه هنری خراسان رضوی گفت: نمایشگاه الفبای ایستادگی الگو و نمونه خوبی برای تربیت هنرمند متعهد و فعالیت هنری در حوزه دانش‌آموزی است.

مجید عسگری در اختتامیه نمایشگاه الفبای ایستادگی، در رابطه با برگزاری این نمایشگاه هنری که با طراحی گرافیکی بر روی چفیه توسط دانش‌آموزان رشته گرافیک رایانه هنرستان شبانه روزی کار و دانش سمیه کدکن در هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: روزی که به من گفته شد که مجموعه‌ای از فضاهای دانش‌آموزی مایل هستند تا نمایشگاهی را در گالری اشراق حوزه هنری برگزار کنند، تصور می‌کردم که آثار آن‌ها در حد مبتدی و دانش‌آموزی است و برای برگزاری آن مردد بودم. پس از آن نیز وقتی گفته شد طراحی آثار بر روی چفیه است و فایل گرافیکی آن را به نشان دادند نیز خیلی راضی نبودم که نمایشگاه در حوزه هنری برگزار شود اما چون در واحد هنرهای تجسمی تصمیم بر برگزاری این نمایشگاه گرفته شده بود دخالتی در آن نکردم.

وی افزود: با این حال اما روزی که نمایشگاه افتتاح شد و کارها را مشاهده کردم متوجه شدم که این طراحی این آثار و فعالیت دانش‌آموزان در این حوزه اتفاق خوب و رو به جلویی است؛ چراکه طرح‌های خوبی به لحاظ گرافیکی طراحی شده بود و یکی از اساتید گرافیک وقتی آثار را دید برایش جالب بود که دانش‌آموزانی از شهرستان کدکن توانستند این طراحی‌ها را انجام دهند و گفت که آثار به لحاظ بصری و فنی آثار خوبی است. همچنین روحیه کار تربیتی خانم حسین‌آبادی که به عنوان معلم دانش‌آموزان و گالری‌گردان نمایشگاه پیگیر برگزاری نمایشگاه بود برای من جالب بود.

مدیر حوزه هنری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: آماده کردن محتوا، پیگیری و هماهنگی با دانش‌آموزان و برگزاری نمایشگاه کمی سخت است، اما خانم حسین‌آبادی افق خوبی را در ذهن خود دارد که می‌تواند با استفاده از آن تا چندسال آینده گرافیست‌های متخصص و متعهدی را به جامعه تحویل دهد.

عسگری با اشاره به لزوم فعالیت حوزه هنری در حوزه نوجوانان بیان کرد: در سند پنج‌ساله‌ای که برای حوزه هنری تدوین کرده‌ایم، در حوزه تربیت، راهبرد را بر تربیت نسل جدید هنرمند از سنین نوجوانی تعیین کرده‌ایم. لذا بر ارتباط با مجموعه‌های نوجوان و ایجاد پاتوق‌های نوجوانانه کار خواهیم کرد. همچنین یکی از مواردی که در این سند نوشته‌ایم، موضوع شبکه‌سازی مربیان نوجوان است؛ چراکه کار هنری با نوجوانان سخت است و شبکه‌سازی آن‌ها نیز حائز اهمیت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه الفبای ایستادگی الگوی خوبی برای فعالیت در حوزه دانش‌آموزی است، اضافه کرد: اگر شرایط فراهم شود با همکاری آموزش و پرورش، چند مربی توانمند هنری را شناسایی و کارگاه‌هایی را در حوزه‌ هنری ایجاد خواهیم کرد تا هر ماه کنار یکدیگر جمع شوند و همراه با آموزش، نمایشگاه‌های مختلف هنری برگزاری کنند. این اتفاق باید به شکلی پیش برود که پس از یک فرایند دوساله ۲۰ مجموعه نوجوان خوب برای فضای هنر انقلاب اسلامی تربیت کرده باشیم.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازارگردی مهراب و پیمان قاسمخانی با دختر خاله‌شان بعد از 20 سال دوری