شاهین‌شهر از 2 هزار فرصت شغلی برخوردار است


شاهین‌شهر از  2 هزار فرصت شغلی برخوردار است

فرماندار شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه در شهرستان 2هزار فرصت شغلی وجود دارد، خاطرنشان کرد: شاهین‌شهر و میمه یکی از شهرستان‌های سرآمد استان اصفهان است، اما شهرستان برخورداری نیست و نیاز است با مطالبه‌گری به حق و جدی از استان اصفهان پیگیر احقاق حقوق این شهرستان باشیم.

سید محمدرضا کاظمی طبا، شامگاه (شنبه، ۲۷ فروردین) در نشست خبری با اشاره به اینکه در طرح اشتغال مسکن ۳۹هزار نفر در شهرستان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۷ هزار نفر واجد شرایط احراز شهروندی (زوج یا زوجه متولد شاهین‌شهر باشند، ۵ سال از مدت اقامت در این شهر گذشته باشد)، اظهار کرد: هم‌زمان با شیوع کرونا و تمهیدات حمایتی دولت‌های پیشین در ایجاد محدودیت لغو اجاره‌نامه توسط موجر به منظور صیانت از مستأجران انجام شد و برای تلطیف فضای فعالیتی املاکی‌ها و حذف بار رقابتی در آن‌ها محدودیت‌های صدور مجوز فعالیت املاک همچنان پابرجاست.

وی یکی از نیازهای شاهین‌شهر و میمه را احداث گرمخانه در این شهرستان برشمرد و افزود: در روزهای پایانی سال گذشته حدود ۱۶۰ معتاد متجاهر از شهرستان جمع‌آوری و در کمپ گز اسکان داده شدند، که با توجه به قوانین، شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر موظف به احداث گرمخانه و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نیز امکان احداث دارند، اما مهم‌ترین کار پیشگیری از بروز چنین آسیب‌های اجتماعی در شهرستان است که مستلزم ایجاد کمپ‌های ترک اعتیاد و ایجاد اشتغال برای ترخیص شده‌ها از این کمپ‌هاست به همین منظور محدودیت‌های صدور مجوز کمپ‌های ترک اعتیاد در شهرستان لغو شده است.

به گزارش ایسنا، فرماندار شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه در شهرستان ۲هزار فرصت شغلی وجود دارد، خاطرنشان کرد: شاهین‌شهر و میمه یکی از شهرستان‌های سرآمد استان اصفهان است، اما شهرستان برخورداری نیست و نیاز است با مطالبه‌گری به حق و جدی از استان اصفهان پیگیر احقاق حقوق این شهرستان باشیم.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اداری و شهرداری‌ها نمی‌توانند خارج از عدالت اقدام به استخدام کنند، اما در بخش صنعت امکان اشتغال ۲ هزار نفر نیروی جویای کار فراهم است.

کاظمی‌طبا در قسمتی از نشست به تشریح حواشی احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب شهرگرگاب اشاره کرد و گفت: مجوز احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب شهرگرگاب در سال ۱۳۹۸ توسط محیط زیست به منظور تأمین امنیت و سلامت آب، خاک و حفظ سفره‌های آب زیرزمینی از نشست و نفوذ فاضلاب به آن‌ها صادر شده بود که ۲۲ کیلومتر از مکان لیفت تعبیه، تجهیز و لوله‌گذاری شده است.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه ادامه داد: لیفت فاضلاب ثقلی است و به‌صورت فشاری انجام نمی‌شود به همین دلیل این سازه ۱۳ متر تغییر سطح با درجه‌بندی یک دارد که می‌توان این تأسیسات را در محلاتی با فاصله ده متر از محل زندگی احداث کرد.

وی با تأکید بر خسارت ۸۰ میلیارد تومانی ناشی از جابجایی این ایستگاه، افزود: تیم کارشناسی متشکل از کارشناسان شهرداری‌ها، نماینده فرمانداری و کارشناسان اداره آب و فاضلاب با رویکردی سخت‌گیرانه به بررسی موانع معایب و محاسن این سازه می‌پردازند.

کاظمی‌طبا از حمایت همه جانبه نهاد فرمانداری نظیر اختصاص زمین، تأمین انشعاب آب، برق و ... به واحدهای تولیدی که نیروهای اشتغال به کار خود را از شهرستان تأمین کنند خبر داد و گفت: اشتغال و به کارگیری نیروهای تبعه افغانی در رشته شغل‌هایی که امکان به کارگیری نیروهای ایرانی جایگزین وجود دارد خلاف قانون کار بوده و در همین راستا گروه بازرسی متشکل از نمایندگان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نهاد فرمانداری و نیروی انتظامی پس از چند مرحله تذکر و جریمه نقدی کارفرما، نهایتاً منجر به پلمب واحد صنعتی می‌شود.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


2 هکتار از مراتع و جنگل‌های اصفهان در تعطیلات سال نو در آتش سوخت