برگزاری 9 دوره مسابقه بین‌المللی و کشوری شطرنج در سال 1401


برگزاری 9 دوره مسابقه بین‌المللی و کشوری شطرنج در سال 1401

رییس هیات شطرنج خراسان رضوی از برگزاری سه دوره مسابقات بین‌المللی و 6 دوره مسابقات کشوری در استان طی سال جاری خبر داد.

رضا پاشانجاتی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص مهم‌ترین اهداف هیات شطرنج خراسان رضوی در سال جاری اظهار کرد: تقویت شهرستان‌ها و بخش بانوان از مهم‌ترین اهداف هیات شطرنج خراسان رضوی بوده و در سه سال گذشته جزو اولویت‌های اصلی این هیات نیز محسوب می‌شده است.

وی با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته ۲۰ هیات شطرنج شهرستانی در خراسان رضوی فعال شده، گفت: در حال حاضر ۲۴ شهرستان فعال داریم و سعی داریم شهرستان‌ها در سال جاری تقویت شود. شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، بجستان و کوهسرخ فعال‌ترین شهرستان‌های هیات شطرنج استان است. برنامه داریم برای تمام شهرستان‌ها یک دوره مسابقات ریتد کشوری برگزاری کنیم.

رییس هیات شطرنج خراسان رضوی با تاکید بر تداوم برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت حضوری و مجازی در شهرستان‌ها تصریح کرد: طرح پشتیبان‌سازی تیم‌های منتخب خراسان رضوی از هفته جاری آغاز خواهد شد و ماهانه اردوهای مختلفی را برای نفرات منتخب برگزار خواهیم کرد.

پاشانجاتی در خصوص برنامه‌های هیات شطرنج خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مطابق تقویم فدراسیون برای نخستین بار در کشور و خراسان رضوی میزبان سه دوره مسابقه بین‌المللی خواهیم بود؛ در حالی که تاکنون به طور معمول میزبان یک دوره مسابقه بین‌المللی در خراسان رضوی بوده‌ایم.

وی افزود: همچنین برگزاری جام بین‌المللی فردوسی به آذر ماه موکول شده است. یک دوره مسابقات بین‌المللی در مرداد ماه و یک دوره مسابقات بین‌المللی نیز به مناسبت دهه فجر در بهمن ماه برگزار خواهیم کرد.

رییس هیات شطرنج خراسان رضوی بیان کرد: ۶ دوره مسابقات قهرمانی کشور را در مشهد میزبانی خواهیم کرد که در نخستین مسابقه کشوری از ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت ماه میزبان مسابقات قهرمانی رده سنی ۱۲ و ۱۸ سال دختران کشور در مشهد خواهیم بود.

وی گفت: در طول سال هر ماه یک دوره مسابقات آزاد استاندارد، یک دوره مسابقات آزاد برق‌آسا و یک دوره مسابقات آزاد سریع به صورت ریتد در مشهد برگزار خواهیم کرد.

پاشانجاتی با اشاره به وضعیت ملی‌پوش‌های خراسانی تصریح کرد: در سال گذشته اردوهای تیم ملی به صورت مجازی برگزار می‌شد. همچنین پارسال ۱۳ دختر و سه پسر ملی‌پوش داشتیم که سعی داریم در سال جاری با برنامه‌ریزی مسابقات مختلف تعداد ملی‌پوشان خود را افزایش دهیم.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟