معاون استاندار خراسان‌جنوبی: زیرساخت‌های سفر اربعین فراهم شود


معاون استاندار خراسان‌جنوبی: زیرساخت‌های سفر اربعین فراهم شود

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: زائران اربعین جز زیارت اعتاب مقدسه نباید دغدغه‌ای داشته باشند لذا کمیته‌های ستاد اربعین همه تلاش و ظرفیت‌ها را برای فراهم کردن زیرساخت‌های سفر به‌کار گیرند.

سید محمدرضا طالبی روز یکشنبه در نشست ستاد اربعین حسینی استان خراسان جنوبی افزود: راهپیمایی و اجتماع بزرگ اربعین یکی از اجتماعات دینی، اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی ملل مسلمان و آزادگان جهان است که باید قدر آن را بدانیم.

وی گفت: مسوولان کمیته‌های تخصصی با برگزاری جلسات منظم، تصمیمات لازم را برای خدمتگزاری هرچه بهتر به زائران اتخاذ کنند و کمیته ارزیابی عملکرد بدون اغماض نحوه خدمات‌دهی کمیته‌ها را بررسی و به دبیرخانه ستاد گزارش کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر در تامین داروی مورد نیاز موکب بهداشت و درمان از الان برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نسبت به تامین سوخت مورد نیاز کامیون‌ها اقدام کنند.

وی افزود: کمیته زیرساخت نسبت به تامین اسکان مورد نیاز زائران اقدام کند و با توجه به اهمیت آمادگی تمامی شهرستان‌ها، به فرمانداران ابلاغ شود متناظر با ستاد استانی، جلساتی را در شهرستان‌ها برگزار و نتیجه را به ستاد اعلام کنند.

طالبی گفت: در راستای قوانین و مقررات موجود تامین بودجه مورد نیاز توسط سازمان برنامه و بودجه پیگیری شود و سپاه، ارتش و نیروی انتظامی در زمینه کمک به ناوگان مواکب همکاری لازم را داشته باشند همچنین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با توجه به انتقال امکانات مواکب همکاری حداکثری را انجام دهد.

وی اظهار داشت: کمیته رسانه با محوریت صدا و سیما اطلاع‌رسانی کافی برای بایدها و نبایدها را در دستور کار قرار دهد و به فرمانداری‌ها ابلاغ شود که در مدت باقیمانده نسبت به نحوه ثبت‌نام زائران در سامانه سماح و جلوگیری از اقدامات افراد سودجو اطلاع‌رسانی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند آمادگی لازم را برای واکسیناسیون داشته باشد و کمیته رصد فضای مجازی نیز نسبت به برخورد با افرادی که قصد انحراف و شایعه‌پراکنی در این مسیر را دارند، اقدام کند.

وی گفت: پشتیبانی سازمان همیاری شهرداری‌ها، هلال احمر، بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، اوقاف، نمایندگی آستان قدس رضوی و سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی ضروری است تا شاهد برگزاری اربعین در شان سید و سالار شهیدان و زائران آن حضرت باشیم.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: با توجه به اینکه هر سال زائران پاکستانی به سمت عتبات عالیات از خراسان جنوبی عبور می‌کنند، لازم است مسیر مورد نظر به عنوان معین قرار گیرد تا برای دستگاه‌ها ماموریت تعریف شود.

موسی جوینده افزود: در ایام اربعین شاهد ۹۰ هزار زائر هستیم که از مشهد مقدس به سمت سیستان و بلوچستان سفر می‌کنند و در میسر با مشکلاتی رو به رو هستیم که اگر استان معین نباشیم برای دستگاه‌ها ماموریتی تعریف نمی‌شود هرچند که در سال‌های گذشته خدمات لازم به‌صورت داوطلبانه ارائه شده است.

وی گفت: در قالب مشارکت‌های مردمی نیز هشت موکب خراسان جنوبی در داخل استان به زائران کشور پاکستان خدمات لازم را ارایه می‌کنند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به گرمای هوا در کشور عراق و پیش‌بینی حضور پنج میلیون زائر در کاظمین، خدمات‌دهی کاری دشوار و نیازمند امکانات ویژه است.

وی افزود: باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود تا پایان خرداد بتوانیم سایت کاظمین را تکمیل کنیم و از آنجا که با فصل گرم سال رو به رو هستیم تامین ۲۰۰ پنکه مه‌پاش از مهمترین نیازها است.

جوینده گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته سه دستگاه یخ‌ساز در سایت کاظمین نیاز است که ۲ دستگاه تاکنون تامین شده و یک دستگاه با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان مورد نیاز است.

وی بیان کرد: در سایت کاظمین نیازمند ۲ دستگاه سردخانه هستیم و با توجه به هوای آفتابی در نظر داریم کل سایت با پوشش‌های گلخانه‌ای مسقف شود که نیازمند کمک دستگاه‌ها و خیران است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی افزود: سایت خراسان جنوبی منحصر به‌فرد و مربوط به استان است که امکانات تعبیه شده در آن امکان انتقال و استفاده در شرایط بحران را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...