شرکت ماهتاب توان تامین کسری آب و برق کیش را دارد


شرکت ماهتاب توان تامین کسری آب و برق کیش را دارد

کیش - ایرنا - مدیرعامل شرک آب و برق ماهتاب کیش گفت: این شرکت در صورت نیاز قادر به تامین کسری آب و برق جزیره در پیک مصرف به ویژه فصل گرما و ایام نوروز را دارد.

به گزارش ایرنا، حسین قطبی یکشنبه شب در دیدار با خبرنگاران جزیره کیش با اشاره به اینکه هم اکنون در این شرکت امکان تولید ۵۰ مگاوات برق و پنج هزار و ۳۰۰ متر مکعب آب در هر شبانه روز وجود ودارد که در صورت همکاری سازمان منطقه آزاد می توانیم در مواقع اضطراری نیاز جزیره را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: این شرکت هم اکنون شبکه توزیع خود را در ۵۵ درصد از سطح جزیره گسترش داده و براساس قرارداد خود با سازمان منطقه آزاد کیش در سال ۱۳۹۳ می تواند در کل جزیره این شبکه را گسترش دهد.

قطبی یادآور شد: براساس این قرارداد شرکت ماهتاب موظف به تولید ۱۰۰ مگاوات ساعت برق شده که تلاش می شود تا پایان سال جاری حداقل ۲۵ مگاوات به ظرفیت تولید برق و همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب به تولید آب شرب خود اضافه کند.

مدیرعامل شرکت آب و برق ماهتاب جزیره کیش با بیان اینکه هم اکنون این نیروگاه در پیک مصرف ۲۰ مگاوات از برق تولیدی خود را در اختیار مشترکان قرار می دهد و ۳۰ مگاوات برق تولیدی حبسی دارد که می تواند در مواقع اضطراری این میزان برق را در اختیار شبکه توزیع جزیره برای جبران کسری قرار بدهد.

جزیره کیش تنها نقطه از کشور است که ۱۰۰ آب و برق مورد نیاز آن توسط شرکت های بخصو خصوصی تامین می شود که نیاز برق آن در پیک مصرف (تابستان) حدود ۱۸۰ مگاوات ساعت و بیش از ۲۴ هزار متر مکعب آب شرب در هر شبانه روز است.

عمده این نیاز توسط شرکت آب و برق جزیره کیش تامین می شود و شرکت آب و برق شرکت مهتاب نیز سهم اندکی از تامین این نیاز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم حمله تند ریما رامین فر به نقی قبل از ساخت پایتخت 7 ! / همای پایتخت از بازی انصرا...