سرحدات دفاعی و امنیتی کشور کیلومترها جلوتر از مرزهای جغرافیایی آن است


سرحدات دفاعی و امنیتی کشور کیلومترها جلوتر از مرزهای جغرافیایی آن است

استاندار مرکزی گفت: به برکت انقلاب اسلامی و جانفشانی شهدا، سرحدات دفاعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و... کیلومترها جلوتر از مرزهای جغرافیایی قرار گرفته است

فرزاد مخلص‌الائمه دوشنبه ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در مراسم روز ارتش اظهار کرد: برخی از اجزای نیروهای مسلح کشور مولود انقلاب اسلامی هستند و برخی دیگر ریشه و پیشینه طولانی دارند.

وی از کارگردانان و فیلمسازان کشور خواست تا به استناد کتاب "کهنه سرباز" که بیان کننده خاطرات مکتوب سرهنگ ستاد غلامرضا مصور رحمانی موسس و رئیس انجمن افسران ناسیونالیست دوره نهضت ملی در دوره مصدق است، اثر هنری تولید کنند چرا که سرهنگ رحمانی تصویری که از ارتش دوران پهلوی ارائه می‌دهد بسیار دقیق و جامع از جمیع ابعاد در حوزه آموزش، آرایش نیروهای مسلح، اقتدار و توان دفاعی و ... است و گفت: ارتش آن دوران حتی توان کمتر از یک روز مقاومت را نداشتند.

استاندار مرکزی با تاکید بر ضرورت مطالعه این کتاب افزود: تصویری که در این کتاب به دلیل دسترسی گسترده نویسنده به مدارک رژیم پهلوی در حوزه ارتش و مسائل اقتصادی ارائه شده، ساده‌ترین اما جامع ترین و بهترین تحلیل است.

وی در ادامه گفت: با نفس قدسی امام راحل اراده ای به ارتش در دوران پس از انقلاب بخشیده شد که امروز به چشم و چراغ ملت و سپر دفاعی قدرتمندی برای حفظ و صیانت از حریم نظام اسلامی در کنار سایر نیروهای نظامی تبدیل شده است.

مخلص‌الائمه افزود: در مباحث ژئوپولتیکی و در مقاطعی که مرزهای سیاسی و جغرافیایی مرسوم وجود نداشت، از مرزها تحت عنوان سرحدات تعبیر می شد ولی الان مرزها کاملا منطبق بر خطوط سیاسی رسمی مصور است اما سرحدات بنا به میزان اقتدار کشور متفاوت است.

وی بیان کرد: سرحدات نظامی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... می‌تواند در موقعیتی قرار گیرد که متفاوت از مرز جغرافیایی رسمی باشد. به برکت انقلاب اسلامی و جانفشانی شهدا، سرحدات دفاعی و فرهنگی، سیاسی و ... کیلومترها جلوتر از مرزهای جغرافیایی قرار گرفته است. مفهومی به نام توازن قدرت جای خود را به یک مفهوم مترقی دیگر با عنوان توازن امنیت داده است و در یک موقعیت متوازن از امنیت با ابرقدرت‌ها قرار گرفتیم.

سرحدات دفاعی و امنیتی کشور کیلومترها جلوتر از مرزهای جغرافیایی آن است

سرهنگ محمد صادقیان ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان مرکزی نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره بیش از هفت هزار شهید استان مرکزی و بیش از ۱۴۰۰ شهید ارتش گفت: ارتش بازوی قدرتمند ولایت است که در کنار سایر نیروهای مسلح مدافع انقلاب و کشور است.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا