ارائه پرتال جامع علوم و معارف قرآنی در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم


ارائه پرتال جامع علوم و معارف قرآنی در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم

مهرگان از ارائه پرتال جامع علوم و معارف قرآنی در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم خبر داد و گفت: اپلیکیشن ارائه شده در پرتال جامع علوم و معارف قرآنی شامل مسابقات قرآنی، سراج، فرهنگ نامه ها، دایره المعارف قرآنی، پرسمان قرآنی، جلسات قرآنی است.

«یحیی مهرگان» در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم گفت: پرتال جامع علوم و معارف قرآنی به عنوان بزرگ ترین پایگاه مفاهیم و موضوعات قرآنی زیر نظر اداره فناوری اطلاعات پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن، خدمات قرآنی و علمی را توسط محققان و پژوهشگران قرآنی تولید و تهیه کرده است و در بستر وب در دسترس علاقه مندان است.

کارشناس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: اپلیکیشن ارائه شده در پرتال جامع علوم و معارف قرآنی شامل مسابقات قرآنی، سراج، فرهنگ نامه ها، دایره المعارف قرآنی، پرسمان قرآنی، جلسات قرآنی است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه نرم افزارهایی که در پرتال جامع علوم و معارف قرآنی قرار دارند قابلیت نصب بر روی گوشی های اندروید وios را دارند و به صورت رایگان در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

مهرگان با بیان اینکه علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت http://www.maarefquran.com/ اپلیکیشن های قرآنی را به صورت رایگان دانلود و استفاده کنند.

کارشناس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این سامانه امکان ثبت اطلاعات و دستاوردهای قرآنی کشور را در قالب های مختلف دارد.

وی در توضیح نرم افزارهای موجود در پرتال قرآنی، گفت: نرم افزار سراج شامل ۷ترجمه قرآنی است و ۲ تفسیر المیزان و نور در آن قرار گرفته است همچنین صوت های مختلف قاریان قرآنی در این اپلیکیشن قابل مشاهده است.

مهرگان درخصوص اپلیکیشن فرهنگ قرآن گفت: این اپلیکیشن جامع ترین فرهنگ قرآنی و جامع ترین منبع قرآنی است که دارای ۳هزار موضوع اصلی و ۶۰هزار عنوان فرعی است و جامع ترین فرهنگ موضوعی قرآن کریم محسوب می شود.

کارشناس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به اپلیکیشن پرسمان قرآنی خاطرنشان کرد: این نرم افزار شامل ۱۰هزار پرسش و پاسخ در خصوص مباحث قرآنی است و جستجوهای مختلف در آن وجود دارد.

وی ادامه داد: فرهنگ نامه و دانش نامه قرآنی شامل دانشنامه قرآن و سلامت است و مباحث مختلف قرآنی در آن مطرح شده است.

مهرگان با اشاره به تهیه نرم افزار پژوهان گفت: پژوهان پلتفرمی برای عرضه کتاب الکترونیکی در دستگاه های هوشمند است که با هدف غنا بخشیدن به فرهنگ مطالعه و فراهم آوردن راهی آسان و ارزان برای کتاب خواندن است و در چهار بستر اندروید، ویندوز، آی او اس و وب قابل دسترسی است و دارای امکانات عمومی، مطالعه، پژوهش است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در این نرم افزار باید یک پنجم قیمت پشت جلد را به ناشران بدهیم، پلتفوم پژوهان با پرداخت هزینه از سوی مخاطبان قابل دریافت است.


پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا