طرح ضیافت الهی شب‌های ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه خلخال برگزار می‌شود


طرح ضیافت الهی شب‌های ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه خلخال برگزار می‌شود

اردبیل_ایرنا_ طرح ضیافت الهی در شب‌های ماه مبارک رمضان در امامزادگان، بقاع متبرکه و اماکن مقدس شهرستان خلخال برگزار می‌شود.

سید سعید رحمانی رییس اداره اوقاف وامور خیریه خلخال روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: در راستای اجرای بهینه این طرح و بهره‌مندی مومنین روزه‌دار، طبق هماهنگی با هیئت امنای بقاع متبرکه این شهرستان، سفرهای افطاری ساده در راستای اجرای طرح ضیافت الهی همه شب در بقاع متبرکه خلخال برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: پس از دو سال توقف فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی ناشی از شیوع کرونا در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه، بهبود وضعیت کرونا در سال جاری فرصت احیای دوباره سنت حسنه افطاری و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه این شهرستان را مهیا کرد .

رییس اداره اوقاف وامور خیریه خلخال در ادامه محافل قرآن، جزءخوانی قرآن کریم، کرسی‌های تلاوت و تفسیر قرآن کریم را از برنامه های این مراسم عنوان کرد.

رحمانی همچنین گفت: اقامه نماز جماعت، مراسم سخنرانی، دعا، مناجات، برگزاری مراسمات مذهبی از جمله مراسم احیای شب های قدر، مراسم روز قدس و برگزاری نماز عید سعید فطر در بقاع متبرکه در قالب طرح ضیافت الهی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از بقاع متبرکه استان اردبیل در خلخال واقع شده و ۸۹ امامزاده و بقعه در این شهرستان در امر ترویج برنامه‌های فرهنگی و مذهبی فعالیت دارند، اظهار کرد: برنامه‌های شهرستانی درسطح ۲۰ بقعه متبرکه شاخص این شهرستان از جمله امامزاده سید دانیال (ع) خلخال در حال برگزاری است.

رییس اداره اوقاف وامور خیریه خلخال افزود: مبلغان روحانی در قالب برپایی خیمه‌های معرفت، غرفه‌های مختلف فرهنگی به اقتضای هر بقعه ایجاد کرده‌اند و همچنین به شبهات وسوالات دینی پاسخ گفته می‌شود .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !