نرخ جدید کرایه تاکسی، اتوبوس و آژانس‌های درون شهری ساوه اعلام شد


نرخ جدید کرایه تاکسی، اتوبوس و آژانس‌های درون شهری ساوه اعلام شد

ساوه - ایرنا - رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساوه گفت: نرخ جدید کرایه تاکسی، اتوبوس و آژانس‌های درون شهری با تصویب شورای اسلامی شهر ساوه و تایید کمیته انطباق فرمانداری از امروز (پنجشنبه اول اردیبهشت 1401) ابلاغ و اجرایی شد.

«علی‌اصغر آرمیده» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: براساس این نرخ‌نامه کرایه تاکسی به ازای هر نفر از مبدا میدان امام خمینی (ره) یا مخابرات سابق به مقصد شهرک فجر، خیابان های شهید آوینی، کارگر و طالقانی (حاج بلوک)، بسیج یک و ۲، شهید صیاد شیرازی، پایانه مسافری و میدان تره بارایثارگران، گرشاسبی، امیرکبیر، میدان سرداران و بالعکس ۳۵ هزار ریال است.

وی اظهار کرد: نرخ کرایه هر مسافر تاکسی از مقصد میدان مخابرات به شهرک علوی، آرامستان بهشت رضوان، شهرک دانشگاهی، خیابان فردوس و عبدل آباد نیز ۴۵ هزار ریال است که از امروز اعمال می شود.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساوه ادامه داد: برای هر مسافری که از ناوگان تاکسیرانی از مبدا میدان مدرس به سمت شهر صنعتی کاوه تا مجتمع مسکونی مقره سازی استفاده کند نیز ۸۵ هزار ریال می باشد.

آرمیده تاکید کرد: تاکسی‌ها مکلف هستند در شرایط کرونایی حداکثر سه مسافر سوار کنند و هر سرنشین نیز ملزم به پرداخت کرایه مصوب است.

به گفته او، نرخ کلیه خطوط مذکور از ساعت ۲۲ شب تا ۶ بامداد ۱۰ درصد افزایش دارد و از کودکان بالای ۶ سال نیز کرایه دریافت می شود.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساوه در مورد نرخ جابجایی مسافر مصوب سال ۱۴۰۱ از سوی ناوگان اتوبوسرانی این شهر، گفت: کرایه اتوبوس نیز از مبدا میدان شهید مدرس به مقصد شهر صنعتی کاوه با کارت بلیت مبلغ ۲۱ هزار و ۲۵۰ ریال و به صورت نقدی نیز ۳۰ هزار ریال است.

وی افزود: نرخ جابجایی هر مسافر در ناوگان اتوبوسرانی ساوه از میدان مخابرات به مقصد میدان شهید سلیمانی نیز با کارت بلیت ۱۴ هزار و ۶۰۰ ریال و به صورت نقدی نیز ۲۰ هزار ریال تعیین شده است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساوه بیان کرد: مسافرانی که از میدان مرکزی شهر (مخابرات) به سمت مناطق یل آباد، سقانلیق، طرازناهید و محمود آباد از اتوبوس استفاده می کنند باید با کارت بلیت ۱۸ هزار ریال یا به صورت نقدی ۳۵ هزار ریال پرداخت کنند.

آرمیده گفت: از میدان امام خمینی یا مخابرات سابق به سایر مقاصد نیز نرخ هر مسافر که از خدمات اتوبوس های واحد استفاده کند به صورت نقدی ۱۵ هزار ریال و با کارت بلیت هشت هزار ریال خواهد بود.

وی همچنین در مورد نرخ مصوب تاکسی های تلفنی و بی سیم برای سال ۱۴۰۱ شهر ساوه، گفت: کرایه از ساعت ۶ صبح تا ۲۲ شب تا فاصله سه کیلومتر ۱۰۰ هزار ریال و از ساعت ۲۲ شب تا ۶ صبح نیز به ازاری هر سه کیلومتر ۱۲۰ هزار ریال تعیین شده است.

وی تاکید کرد: راننده مکلف است در سرویس‌های مازاد بر فاصله یاد شده، کیلومترشمار خودرو را صفر و به رویت مسافر برساند و طبق تصویب شورای اسلامی شهر نیز به ازای هر کیلومتر اضافه (مازاد بر سه کیلومتر اولیه) مبلغ ۲۲ هزار ریال از مسافر دریافت خواهد شد و در مسیرهای غیر آسفالته این مبلغ ۲۵ هزار ریال به ازای هر کیلومتر اضافه می‌شود و در مسیر برگشت نیز یک دوم کرایه مسیر رفت دریافت می شود.

آرمیده گفت: کرایه هر ساعت توقف در حین خدمات سرویس‌های درون شهری نیز ۲۲ هزار ریال می‌باشد.

وی افزود: شهروندان می‌توانند هر گونه شکایت خود را از طریق شماره تلفن ۴۲۲۲۰۸۸۵ اطلاع دهند.

در شهر ۲۴۰ هزار نفری ساوه حدود یکهزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی و اتوبوس به مسافران خدمات ارائه می دهند و در اواخر سال گذشته نیز ۵۰ دستگاه اتوبوس به ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی درون شهری اضافه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط