آلودگی هوا عامل افزایش زخم قرنیه


آلودگی هوا عامل افزایش زخم قرنیه

اصفهان-ایرنا- رئیس بیمارستان تخصصی چشم پزشکی و فوق تخصص بیماری‌های شبکیه گفت: افزایش گرد و غبار و آلودگی هوا در اصفهان، افزایش زخم قرنیه(عفونت) در شهروندان را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر علی صالحی با بیان اینکه در برخی موارد، ورود یک جسم خارجی در پی وزش گرد و غبار به چشم منجر به تخلیه چشم می‌شود، افزود: اگر آلودگی سطحی باشد با یک شست و شوی ساده با آب، چای و قطره چکان رفع می‌شود اما اگر بطور مرتب در معرض آلودگی هوا باشیم و همراه با باد، جسم خارجی بویژه اجسام فلزی به سطح قرنیه بچسبد، ضمن اینکه تاری دید و قرمزی شدید چشم را به همراه دارد، باید در اسرع وقت به چشم پزشک مراجعه کرد.

وی گفت: استفاده از قطره تتراکایین برای چشم تنها تاری و قرمزی چشم را رفع می‌کند و عامل خروج جسم از چشم نمی‌شود و تخلیه چشم را به همراه دارد.

به گزارش ایرنا، به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان هم همجواری اصفهان با کویر مرنجاب سمنان، کویر سیاه کوه خراسان جنوبی، یزد و قم باعث شکل گیری کانون‌های گردو غبار در اصفهان شده و هم اکنون بالغ بر 3 میلیون و 200 هزار هکتار، معادل یک سوم از مساحت استان اصفهان‌ بیابانی است که با توسعه و پیشروی بیابان و کانون‌های گردو غبار در شهرستان‌هایی مثل اردستان، آران و بیدگل،کاشان، نایین، خور و بیابانک و اصفهان با پدیده گردوغبار مواجه است.

در استان اصفهان ۱۶ کانون فرسایش بادی با یک میلیون و ۹۰ هزار هکتار وجود دارد و شهر اصفهان در شمار آلوده‌ترین کلانشهرهای ایران قرار دارد.

گزارش: عاطفه قلع ریز



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ورود 45 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان