امام جمعه قشم: جمهوری اسلامی خود را مکلف به دفاع از فلسطین می‌داند


امام جمعه قشم: جمهوری اسلامی خود را مکلف به دفاع از فلسطین می‌داند

قشم- ایرنا- امام جمعه قشم گفت: جمهوری اسلامی خود را مکلف به دفاع از فلسطین می‌داند و این راه را ادامه می‌دهد.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قشم روز قدس را یادگار امام راحل دانست و افزود: رژیم کودک‌کش صهیونیستی نباید خواب آرام داشته باشد و امروز رمضان المقاومه را در فلسطین شاهد هستیم.

وی ادامه داد: فلسطینیان به پاسداشت نماز مقاومت در مسجد الاقصی قیام کردند و اجازه ندادند که دشمن در قبله نخست مسلمانان جشن بگیرد و حرمت مسجد را هتک کند.

امام جمعه قشم تصریح کرد: امروز دنیا شاهد درماندگی صهیونیست‌هاست اما مردم فلسطین از کشورهای عربی قطع امید کردند.

حجت الاسلام حاجبی افزود: عادی سازی روابط و نشست‌های متعدد ذلیلانه باعث شد که فلسطین تنها به جریان مقاومت امید داشته باشد.

وی توضیح داد: روز جهانی قدس برای یادآوری این امر است که فلسطین یک امر اسلامی و انسانی است و نباید آن را به یک مساله ملی برای کشور فلسطین و یا یک معضل عربی کاهش داد.

امام جمعه قشم اظهار داشت: اگر اتحاد و همدلی بین کشورهای مسلمان وجود داشت، وضعیت در کشورهای مسلمان از جمله در فلسطین، سوریه، پاکستان، افغانستالن و یمن به گونه‌ای دیگر رقم خورد بود.

وی افزود: اتحاد و همدلی زیربنایی‌ترین مساله برای توسعه و پیشرفت چه در جهان اسلام و چه در منطقه و کشور است که اگر تقویت و محکم تر نشود، هیچ توسعه‌ای رخ نمی‌دهد.

وی گفت: نباید اجازه بدهیم که برخی با شیطنت‌ها در صفوف مردم رسوخ کنند و مسوولان در سطوح مختلف کشور تا شهرستان اتحاد و همدلی را حفظ و از اهانت به همدیگر خودداری کنند.

حجت الاسلام حاجبی اضافه کرد: برادران و خواهران افغانستانی سال‌ها است که در قشم زندگی می‌کنند که در نوع خود یک فرصت است اما باید برای حل مشکلات مختلف آن‌ها از جمله اشتغال و مسایل فرهنگی و غیر آن حضور آنان در شهرستان سازماندهی و مدیریت شود.

وی تصریح کرد: همچنین امنیتی که امروز در جامعه ما و شهرستان قشم وجود دارد به دلیل وجود سپاه و انتظامات و دریابانی است که جای گلمندی از برخی مسوولان وجود دارد که در تامین برخی نیازهای اولیه این نهادها کاستی وجود دارد.

امام جمعه قشم افزود: زیبنده نیست که دریابانی خدمات خود را در یک کانکس با امنیت ضعیف انجام دهند، در حالی که برخی مسوولان توان ایجاد یک ساختمان برای آنان را دارند.

وی با اشاره به روز دوم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس سپاه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: حراست از انقلاب اسلامی وظیفه خطیر سپاه است که حفظ آن در نقاط مختلف جهان توسط سپاه قدس انجام می ‌شود.

حجت الاسلام حاجبی سپاه را آبروی نظام دانست و افزود: حضور سپاه قدس در اقص انقاط جهان به این دلیل است که وقتی آرمان انقلاب وقتی به جایی صادر شد، نیاز به حراست و پاسداری دارد.

وی ادامه داد: سپاه باید علاوه بر حفظ رویه و وظیفه اصلی خود در حوزه نظامی، در کارهای مختلف فرهنگی و اجتماعی نیز ورود کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم حمله تند ریما رامین فر به نقی قبل از ساخت پایتخت 7 ! / همای پایتخت از بازی انصرا...