امام علی(ع) الگوی تمام نمای اخلاق و فضایل انسانی است


امام علی(ع) الگوی تمام نمای اخلاق و فضایل انسانی است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امام علی(ع) الگوی تمام نمای اخلاق و فضایل انسانی در تمام مسائل زندگی است.

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز شنبه همزمان با بیست و یکم ماه مبارک رمضان و سالروز شهادت امام علی(ع) در گفت و گو با ایرنا، افزود: الگو گیری از سیره حضرت علی (ع) در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی، شیوه حکومت داری و مردم داری از مسایل مهمی است که در روش و سنت حضرت علی(ع) بهترین الگو برای تمسک آن وجود دارد.

وی با اشاره به فضائل امیرالمومنین علی(ع) گفت: امام علی(ع) نمونه بارز انسان متعالی بود و این مهم علاوه بر پرورش در دامن پیامبر اکرم(ص)، از روحیه والای ایشان در حقیقت‌طلبی و خداباوری نشات گرفته بود.

امام جمعه اراک اظهار داشت: امیرمومنان(ع) در صفت‌هایی چون صداقت، عدالت، انصاف، صراحت، شرح صدر، قناعت، ساده زیستی، تواضع و فروتنی الگو محسوب می شوند و آن امام همام اسوه تمامی سجایای اخلاقی به شمار می‌روند به این معنا که ایشان مصداق عینی و نمونه‌ای کامل از اخلاق سیاسی، خانوادگی، فردی و اجتماعی است و تمام جلوه های اخلاقی امام(ع) در اوج کمال قرار دارند.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام در احادیث مختلف از جمله ثقلین، کسا، مدینة العلم، ولایت، لوح، حق و قسیم النار و الجنة به فضایل و منزلت‌های امام علی(ع) تاکید کردند که استناد به هر یک از این احادیث بر حقانیت مولای متقیان کافی است.

وی ادامه داد: افراد تشنه عدالت و معنویت بیش از هر زمان دیگر به الگو قرار دادن شخصیت حضرت امیرالمومنین(ع) نیازمند هستند و این امر بستگی به شناخت و آگاهی همه جانبه از افکار، اندیشه ها و سیره و منش آن حضرت دارد.

امام علی(ع) ۱۳ رجب سال سی‌ام عام‌الفیل، در خانه کعبه به دنیا آمدند و در سحرگاه نوزدهم ماه مبارک رمضان سال چهلم هجری با توطئه خوارج و به دست ابن ملجم مرادی ملعون در مسجد کوفه مجروح، و در شب بیست و یکم ماه رمضان به شهادت رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !