آیین عزاداری سالروز شهادت امام علی (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد


آیین عزاداری سالروز شهادت امام علی (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد

مشهد- ایرنا- آیین عزاداری روز 21 ماه رمضان و سالروز شهدت حضرت علی (ع) در حرم مطهر رضوی روز شنبه با حضور جمعیت عزادار برگزار شد.

به گزارش ایرنا، روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان، صحن و سرای امام مهربانی ها علی بن موسی‌الرضا (ع) رنگ عزا و ماتم به خود گرفته است و مراسم عزای حیدر کرار برپا شده ‌است.

عزاداران علوی امروز در رواق امام خمینی (ره) حرم رضوی گرد هم آمدند و در مراسم عزاداری امام المتقین ، علی بن ابیطالب (ع) شرکت کردند.

در این آیین قاریان ممتاز به قرائت آیاتی از کلام خدا پرداختند و مراسم مداحی و نوحه سرایی نیز برگزار شد.

همچنین یکی از سخنرانان حرم مطهر رضوی در این آیین به بیان برخی احکام عزاداری پرداخت و گفت: برپایی مراسم عزاداری برای اهل بیت (ع) بسیار مهم است و باید در آن اصول عزاداری صحیح رعایت شود.

حجت‌الاسلام روح الله نامنی افزود: در مجالس عزای اهل بیت (ع) نباید شرایط گناه فراهم شده و از ابزار و آلات موسیقی استفاده نشود.

وی ادامه داد: برخی اقدامات و حرکات موجب وهن آیین عزاداری است که باید به شدت از این آن پرهیز شود.

مراسم احیای شب بیست و سوم رمضان نیز یکشنبه ۴ اردیبهشت‌ماه ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در قالب ویژه‌برنامه قرآنی با ترتیل خوانی سوره‌های روم، دخان و عنکبوت توسط جواد پناهی، احسان محمدی و سیدحامد حسینی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ مهدی شجاع و مهدی سروری دعای جوشن کبیر را قرائت خواهند کرد و پس از اتمام دعا، حاج محمود کریمی به مرثیه سرایی و روضه‌خوانی خواهد پرداخت. ایراد سخنرانی و انجام مراسم قرآن به سر نیز توسط حجت‌الاسلام‌ مسعود عالی پایان‌بخش این محفل نورانی خواهد بود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

2 مرکز جدید پرورش ماهی خاویار در خراسان رضوی بهره‌برداری می‌شود