معرفی انواع غذاهای فست فودی که باید امتحان کنید!


وقتی حرف از فست فود به میان می‌آید بدون شک ذهن‌ها به سمت یک غذای پرچرب و ناسالم کشیده می‌شود که ارزش امتحان کردن را ندارد! اما امروز در این مقاله قرار است به شما بگوییم که بعضی غذاهای فست فودی را باید امتحان کرد!   فست فود زمانی که با مواد اولیه مرغوب و […] نوشته معرفی انواع غذاهای فست فودی که باید امتحان کنید!...

وقتی حرف از فست فود به میان می‌آید بدون شک ذهن‌ها به سمت یک غذای پرچرب و ناسالم کشیده می‌شود که ارزش امتحان کردن را ندارد! اما امروز در این مقاله قرار است به شما بگوییم که بعضی غذاهای فست فودی را باید امتحان کرد!

معرفی انواع غذاهای فست فودی که باید امتحان کنید!

فست فود زمانی که با مواد اولیه مرغوب و سالم تهیه شود نه تنها یک غذای سریع و بسیار خوشمزه است بلکه ارزش غذایی خوبی هم دارد که می‌تواند نیاز بدن شما را برای ادامه‌ روز رفع کند. اما کدام غذای فست فودی چنین ویژگی‌هایی دارد؟ شما در دو صورت می‌توانید غذای فست فودی خوشمزه و باکیفیت میل کنید، اولین مورد در خانه و زمانیست که خودتان دست به تهیه و طبخ فست فود می‌زنید و دومین گزینه زمانیست که یک فست فود معتبر را برای صرف غذاهای فست فودی انتخاب کنید.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به شما بگوییم کدام دسته از انواع غذاهای فست فودی ارزش بارها امتحان کردن را دارند.

انواع فست فود شامل چیست؟

همان‌طور که می‌دانید انواع غذاهای فست فودی شامل انواع پیتزا، انواع ساندویچ، انواع سوخاری، انواع برگر، انواع پاستا، انواع پیش‌غذا و سالاد هستند که هرکدام چندین و چند مورد را شامل می‌شوند. با این حساب چیزی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم شامل لیستی از تمام غذاهای فست فودی نیست بلکه تنها معرفی مختصری از گزینه‌های محبوب و پرطرفدار در میان غذاهای فست فودی است.

معرفی انواع غذاهای فست فودی که باید امتحان کنید!

معرفی انواع پیتزا

پیتزا با اختلاف محبوب‌ترین غذای فست فودی است که در مجموع از یک نان گرد، مقدار قابل توجهی پنیر و مخلفات تهیه می‌شود! استفاده از پنیر مرغوب و مواد اولیه تازه و باکیفیت در تهیه پیتزا می‌تواند آن را از یک وعده پرچرب و بی‌خاصیت به یک وعده غذای کامل با ارزش غذایی بالا تبدیل کند. پیتزا مخلوط، مخصوص، گوشت و قارچ مرغ و قارچ، پیتزا استیک، پپرونی و پیتزا سبزیجات جز محبوب‌ترین و معروف‌ترین انواع پیتزا در فست فودی هاست.

پیتزا مخصوص

طعم قالب در این نوع پیتزا طعم سوسیس و کالباس است همین هم باعث شده تا تصور کنید پیتزا مخصوص پیتزای چندان سالمی نیست اما این کاملاً به شما بستگی دارد که آن را به یک پیتزای ناسالم و بی‌کیفیت تبدیل کنید یا خیر! چنانچه این پیتزا را در یک فست فود معتبر میل کنید و یا خودتان در خانه برای تهیه این پیتزا از مواد باکیفیت استفاده کنید به یکی از طرفداران پر و پا قرص آن تبدیل خواهید شد.

پیتزا گوشت و قارچ

گوشت و قارچ در میان انواع غذاهای فست فودی به عنوان سالم‌ترین نوع پیتزا شناخته می‌شود. همانطور که از نامش پیداست مواد اولیه مورد نیاز برای پخت آن شامل نان گرد، پنیر، گوشت و قارچ است. فراموش نکنید که استفاده از گوشت و پنیر باکیفیت در پخت این پیتزا باعث می‌شود طعم و ارزش غذایی آن تغییر پیدا کند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن را یک‌بار در خانه با مواد اولیه تازه و درجه یک امتحان کنید.

پیتزا پپرونی

پیتزا پپرونی یکی دیگر از انواع پیتزاهایی است که باید امتحان کنید. اگر طعم تندی را می‌پسندید پیشنهاد می‌کنیم این پیتزا را با استفاده از پپرونی باکیفیت در خانه آماده کرده و از درست کردن و خوردنش لذت ببرید.

پیتزا مارگاریتا

و اما آخرین نوع پیتزایی که باید برای یک مرتبه هم که شده امتحانش کنید پیتزا مارگاریتاست! این پیتزا بسیار سالم و از نظر ارزش غذایی در صدر جدول می ایستد. پیتزا مارگاریتا نوعی پیتزای ایتالیایی است که مواد اولیه در تهیه آن شامل گوجه، ریحون، نوعی سس دست ساز و پنیر پیتزای باکیفیت است. شاید تصور کنید این پیتزا بسیار ساده است و طعم خاصی ندارد اما از ما می‌شنوید یکبار پیتزا فطیره مارگاریتا را در یک رستوران لبنانی مانند لیالی لبنان مشهد امتحان کنید تا برای یک عمر شیفته‌ی طعم این پیتزا شوید!

معرفی انواع غذاهای فست فودی که باید امتحان کنید!

معرفی انواع برگر

همه‌ی ما برگر را با آن نان گرد و ورقه پنیر چدار بر روی گوشت می‌شناسیم اما برگر همیشه به این شکل سرو نمی‌شود! انواع برگر تنها در نوع نان و سبزیجات مورداستفاده مشابه هستند و تفاوت آن‌ها مربوط به نوع گوشت و پنیر است. علاوه بر این نوع سس مورد استفاده در سرو برگر هم می‌تواند طعم آن را به کلی دستخوش تغییر کند. در لیست بلندبالای ساندویچ‌ها این برگرها هستند که به عنوان یکی از سالم‌ترین انواع غذاهای فست فودی شناخته می‌شوند.

همبرگر

در لیست برگرها همبرگر سالم‌ترین گزینه است! ترکیب دلچسبی از نان برگر، یک قرص گوشت و مخلفاتی نظیر گوجه، کاهو و خیارشور! این ساده‌ترین و قدیمی‌ترین نوع برگر است که به همراه سس مایونز یک وعده کامل را برای ناهار یا شام می‌سازد.

چیز برگر

چیز برگر همان همبرگر است که با انواع مختلفی از پنیر ترکیب شده و به عنوان یک وعده غذای چرب تر به فروش می‌رسد. شاید تصور کنید چیزبرگر به دلیل داشتن پنیر دیگر به عنوان یک وعده سالم شناخته نمی‌شود اما اشتباه نکنید، این کیفیت و میزان پنیر است که ارزش غذایی برگرتان را مشخص می‌کند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم چیزبرگر را در خانه به همراه مقدار کافی از یک پنیر باکیفیت امتحان کنید.

چیکن برگر

همانطور که از نام این برگر پیداست برای تهیه آن از گوشت مرغ استفاده شده است! چیکن برگر به نسبت همبرگر قدری سالم‌تر است چون گوشت مرغ به نسبت گوشت قرمز چربی کمتر دارد. چیکن برگر را هم مانند همبرگر با گوشت چرخ شده تهیه کنید و به همراه مخلفات داخل نان برگر بچینید.

معرفی انواع سوخاری

یکی دیگر از غذاهای پرطرفدار فست فودی سوخاری‌ها هستند که برای نخستین بار در سال ۱۸۳۰ میلادی در آمریکا معرفی شدند. تا سال‌ها پیش سوخاری تنها به مرغ سوخاری اطلاق می‌شد اما حالا سال‌هاست که مواد غذایی متنوعی دقیقاً با همان دستور تهیه مرغ سوخاری، برای سوخاری شدن به کار برده می‌شوند. برای مثال سیب‌زمینی، قارچ و پیاز سوخاری شده از محبوب‌ترین انواع سوخاری‌ها پس از مرغ هستند که به عنوان پیش غذا در نظر گرفته می‌شوند.

مرغ سوخاری

اصلاً وقتی حرف از سوخاری به میان می‌آید امکان ندارد که به دنبال آن کلمه مرغ را به زبان نیاوریم. انگار ذهن ما مرغ را به عنوان بهترین کلمه برای همراه شدن با واژه‌ی سوخاری می‌شناسد. مرغ سوخاری را می‌توان با قسمت‌های مختلف گوشت مرغ از فیله تا ران و بال آماده کرد اما محبوب‌ترین نوع مرغ سوخاری همان فیله سوخاری است که در بهترین حالت به همراه سس قارچ ویژه برایتان سرو می‌شود.

فیش اند چیپس

یک نوع سوخاری پرطرفدار دیگر که به عنوان وعده غذایی شناخته می‌شود فیش اند چیپس است. این نوع سوخاری یک غذای انگلیسی است که برای تهیه آن فیله ماهی را سوخاری کرده و همراه با سیب‌زمینی سرخ شده و سس تارتار سرو می‌کنند. ماهی کد یا هدوک بهترین گزینه برای تهیه این نوع از سوخاری هستند.

معرفی انواع غذاهای فست فودی که باید امتحان کنید!

معرفی انواع پاستا

یکی دیگر از انواع غذاهای سالم فست فودی پاستاها هستند که می‌توانید در فست فودها سفارش دهید. البته آماده کردن پاستا در خانه هم کار سختی نیست. پاستا شامل ماکارونی جوشیده به همراه یک نوع سس است که با هم مخلوط شده و همراه با دلستر یا نوشابه سرو می‌شوند.

پاستا با سس آلفردو

سس آلفردو محبوب‌ترین نوع سس در تهیه پاستاست. اگر به طرز تهیه پاستا آلفردو نگاهی بیندازید شاید از مواد مورد استفاده در تهیه آن متعجب شوید اما شک نکنید که ترکیب کره، شیر، خامه، پارمزان و سیر در تهیه سس آلفردو شما را شگفت زده خواهد کرد.

پاستا مارینارا

پاستا مارینارا یکی از سالم‌ترین انواع پاستاست که می‌توانید در خانه هم آماده کنید. این گاستا ترکیبی از سس مخصوص گوجه یا سس مارینارا و پاستای جوشیده است که همراه با پنیر پارمزان تزئین و سرو می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...