پوکو F4 GT ؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت


پوکو F4 GT ؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) پوکو F4 GT، گوشی جدید زیر برند محبوب شیائومی است که به زودی معرفی می شود. در ادامه مشخصات فنی، قیمت و امکانات احتمالی آن را مرور می‌کنیم. گوشی هوشمند Poco F4 GT سرانجام در تاریخ 26 آوریل رسما روانه بازار خواهد شد. تا کنون اطلاعات بسیاری از طراحی، جزئیات فنی و قیمت این محصول... نوشته پوکو F4 GT ؛ مشخصات فنی،...

پوکو F4 GT، گوشی جدید زیر برند محبوب شیائومی است که به زودی معرفی می شود. در ادامه مشخصات فنی، قیمت و امکانات احتمالی آن را مرور می‌کنیم.

گوشی هوشمند Poco F4 GT سرانجام در تاریخ 26 آوریل رسما روانه بازار خواهد شد. تا کنون اطلاعات بسیاری از طراحی، جزئیات فنی و قیمت این محصول منتشر شده است. بنابراین سعی داریم در این متن به تمام مشخصات این گوشی جدید اشاره کنیم. با ما همراه باشید.

این محصول در واقع همان گوشی ردمی K50G است که در بین علاقمندان به گوشی K50 گیمینگ نیز مشهور است. بنابراین تقریبا تمامی مشخصات این دو گوشی، مشابه یکدیگر خواهد بود.

طراحی و صفحه نمایش پوکو F4 GT

چون پوکو F4 GT یک گوشی گیمینگ به شمار می‌رود، شاهد استفاده از برخی طرح‌های گرافیکی بر روی قاب پشتی آن هستیم. ماژول دوربین این محصول در قسمتی به شکل X بر روی این قاب قابل مشاهده است. این طرح X شکل در سایر قسمت‌های قاب نیز به کار رفته است. همچنین، فلاش ال ای دی هم در محفظه‌ای که به شکل صاعقه طراحی شده است جای دارد. علاوه بر این، بر روی قسمت راست نیز شاهد تعبیه کلیدهای تریگر فیزیکی هستیم. انتظار می‌رود که پوکو F4 GT دقیقا مشابه با K50G از یک قاب فلزی با رویه شیشه‌ای در پشت تشکیل شود.

نمایشگر این گوشی اندازه‌ای 6.67 اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس خواهد داشت. نرخ رفرش این صفحه نمایش برابر با 120 هرتز و نرخ سمپلینگ لمس هم 480 هرتز خواهد بود. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود که این صفحه نمایش از استاندارد HDR10+ پشتیبانی کند.

دوربین Poco F4 GT

پوکو F4 GT ؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمتپوکو F4 GT ؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت

ماژول دوربین این محصول جدید پوکو سه‌گانه خواهد بود. این ماژول متشکل از یک حسگر 64 مگاپیکسلی IMX686 سونی، یک لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی با میدان دید 120 درجه و یک واحد دو مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ماکرو خواهد بود. علاوه بر این، دوربین سلفی گوشی گیمینگ جدید پوکو هم 20 مگاپیکسلی بوده و به سنسورهای IMX596 مجهز خواهد بود. دوربین سلفی احتمالا از فیلترهای مخصوص شیائومی و قابلیت‌های هوش مصنوعی این کمپانی بهره خواهد برد.

مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی پوکو F4 GT ، مشخصات سخت افزاری جالب آن است. این گوشی چندی پیش در تست گیک‌بنچ حاضر شد و با کسب امتیاز تک‌هسته‌ای 1235 و چندهسته‌ای 3555، عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود به جای گذاشت. این عملکرد فنی بسیار خوب به لطف استفاده از تراشه‌های پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 1 ممکن شده است.

تراشه‌های هشت هسته‌ای Snapdragon 8 Gen. 1 با استفاده از معماری چهار نانومتری ساخته شده‌اند و از چهار هسته با سرعت کلاک 1.79 گیگاهرتز، سه هسته با سرعت کلاک 2.6 گیگاهرتز و یک هسته 3 گیگاهرتزی تشکیل می‌شوند.

محصول جدید پوکو همچنین در نسخه‌های مختلفی با هشت یا دوازده گیگابایت رم LPDDR5 در کنار 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 روانه بازار خواهد شد. انتظار می‌رود که برای تهویه، شیائومی از نسل دوم محفظه‌های بخار دوگانه خود با سطح مقطع 4860 میلیمتر مربع در این گوشی استفاده کند.

پوکو F4 GT ؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمتپوکو F4 GT ؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت

ظرفیت باتری پوکو اف 4 جی تی برابر با 4700 میلی آمپر ساعت خواهد بود و شارژ سریع آن نیز با توان 120 وات انجام خواهد شد. بدین ترتیب، باتری این گوشی ظرف تنها 17 دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود. علاوه بر این، قابلیت‌های ارتباطاتی معمول نظیر وای فای 6E، بلوتوث 5.2، پشتیبانی از دو سیم کارت و نسل پنجم اپراتورهای مخابراتی نیز به طور کامل در این گوشی حضور خواهند داشت. علاوه بر این، محصول جدید پوکو از اندروید 12 بهره خواهد برد و رابط کاربری MIUI 13 به طور پیش‌فرض بر روی آن نصب خواهد بود.

قیمت و رنگ‌بندی

پوکو F4 GT ؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمتپوکو F4 GT ؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت

در خصوص قیمت پوکو F4 GT اطلاعات دقیقی در دست نیست. با این حال، می‌توان پیش‌بینی کرد که شروع قیمت این محصول از حدود 515 دلار باشد.

همچنین، گوشی جدید پوکو در رنگ‌های مشکی، آبی، نقره‌ای و در یک نسخه خاص با طراحی الهام گرفته از مرسدس AMG روانه بازار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا