علی ابن ابیطالب(ع)؛ واسطه فیض امت اسلامی


علی ابن ابیطالب(ع)؛ واسطه فیض امت اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدباقر گلپایگانی استاد حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به تقارن شهادت مولا الموحدین علی ابن ابی طالب(ع) در شب های قدر، اظهار داشت: تقارن شهادت حضرت امیر(ع) در شب های قدر، نشان از منزلت و جایگاه والای امام علی(ع) دارد، فلذا در جای جای زیارت جامعه مشاهده می کنیم که به زیبایی تمام...

علی ابن ابیطالب(ع)؛ واسطه فیض امت اسلامی
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدباقر گلپایگانی استاد حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به تقارن شهادت مولا الموحدین علی ابن ابی طالب(ع) در شب های قدر، اظهار داشت: تقارن شهادت حضرت امیر(ع) در شب های قدر، نشان از منزلت و جایگاه والای امام علی(ع) دارد، فلذا در جای جای زیارت جامعه مشاهده می کنیم که به زیبایی تمام عظمت و مقام بالای امیرالمومنین(ع) را بیان می کند.

وی افزود: شب های قدر پیش از شهادت حضرت امیر(ع) واقع شده بود و همگان واقف بر این مسئله هستند؛ نکته مهم این است که شب های قدر در زمان پیامبر اسلام(ص) و حتی گذشته تر نیز بوده است، از زمانی که خداوند متعال آدم را خلق کرد شب های قدر بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین گلپایگانی در ادامه پیرامون شان و منزلت حضرت علی(ع)، بیان کرد: ایشان دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که می توان به تولد ایشان در خانه خدا اشاره نمود، در زمانی که حضرت مریم به خانه خدا وارد شدند ندا آمد از این خانه خارج شو، اما زمانی که فاطمه بنت اسد نزدیک خانه خدا شد به اذن پروردگار دیوار کعبه شکافت و حضرت را بدنیا آوردند.

وی عنوان کرد: باید بر این مسئله توجه ویژه ای شود که تولد و شهادت ایشان در خانه خدا اتفاق افتاده است؛ به روایت شیعیان نماز در مسجد کوفه تمام است که نشان از اهمیت این مسجد بعد مسجدالحرام دارد.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم امت اسلامی با استعانت به قرآن ، ولایت و حدیث ثقلین و نیز پدر ائمه و امت اسلامی یعنی امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع) ایشان را در این شب های عظیم واسطه فیض قرار دهند، زیرا خداوند متعال نسبت به اهل بیت (ع) نگاه ویژه ای دارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟