راهی به آسمان/ احیای عارفانه هزاران گیلانی در سومین شب قدر


راهی به آسمان/ احیای عارفانه هزاران گیلانی در سومین شب قدر

همزمان با سومین شب از لیالی قدر، هزاران گیلانی دل شکسته، عارفانه و عاشقانه، آیین های احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان را در مساجد و اماکن مذهبی بجا آورده و فریاد «العفو العفو» به آسمان برداشتند.

خبرگزاری شبستان_گیلان، مائده فلاحتکارضیابری: در شب‌ قدر که برتر از هزار ماه است، جلوه‌ای روشن از مهربانی و رأفت بی‌انتهای خدای متعال است، زیرا حضرت حق همیشه برای بخشیدن بندگان خویش از هر بهانه ای استفاده می‌کند، چنانکه آمدن ماه مبارک رمضان برای همه ما فرصت آمرزش است و صد البته رسیدن به شب‌های قدر نور علی نور دیگری برای ماست که از این شرایط برای توبه، ترک معصیت و قرب الهی بهره ببریم و به سمت خدا برگردیم.

مردم مومن و روزه‌دار گیل و تالش همزمان با آخرین شب از شب‌های پربرکت قدر؛ شب‌هایی که خداوند به انسان فرصت داده است تا با خضوع به درگاهش، راه سعادت را پیدا کرده و در دریای بیکران لطف الهی بخشیده شود با چشمانی بارانی فریاد الهی العفو سردادند و از معبود خویش طلب عفو کردند.

مومنان و عاشقان با قرآن‌های بر سر افراشته دست‌های خود را به آسمان بلند کردند و با سردادن ندای «العفو» بندگی و تواضع را به درگاه ابدیت عرضه کردند.

مردم نجیب، با ایمان و ولایت مدار گیلان در سومین شب از لیالی پر خیر و برکت قدر با چشمانی گریان و قلب شکسته از خدای خود خواستند از گناهانشان درگذرد و رحمت بیکرانش را شامل حالشان گرداند و قطره هایی از دریای عرفان و معنویت را به آنان بنوشاند.

ماه مبارک رمضان ماه خداست و هر شب و روز آن با روز ها و شب هایی که در طول سال می گذرانیم تفاوت دارد اما شب های قدر با همه شب هایی که در زندگی می گذرانیم، فرق دارد چون نگاه و دلمان به معبود نزدیک تر می شود تا برای چند ساعت هم که شده روحمان به خداوند مهربان و بخشنده نزدیک تر شود.

شب قدر دست‌ها به آسمان می‌رسد و شب زنده‌داران در حالی که درهای توبه باز ‌است، در آستان حضرتش امید به رحمت خدا دارند و پرتوی نور معنویت از زمین به سماست.

راهی به آسمان/ احیای عارفانه هزاران گیلانی در سومین شب قدر

«میترا سبحانی» یکی از بانوان صومعه‌سرایی که با چشمانی گریان ندای الهی العفو سر داده است به خبرنگار ما اظهار کرد: ظهور مولایمان اما مزمان(عج) اولین دعایی است که همه ما در دل و بر زبان داریم.

وی افزود: بنا بر روایات، شب پربرکت قدر آغاز سال جدید و پایان سال گذشته محسوب می‌شود این شب همان شبی است که سرنوشت و تقدیر انسان‌های عالم مقدر می‌شود و از خداوند منان می‌خواهیم بهترین مقدرات را برایمان رقم بزند.

سبحانی با بیان اینکه در شب قدر درهای رحمت الهی باز است، گفت: رحمت خداوند در شب های قدر عام بوده و فقط خاص انسان های خوب نیست، لذا همه باید این شب را قدر بدانیم.

وی با بیان اینکه افرادی که از شب قدر محروم شوند حسرت زیادی خواهند داشت، تصریح کرد: در روایات آمده هرکس در این شب که درهای رحمت الهی باز است، آمرزیده نشود، شقی(بدبخت) است.

راهی به آسمان/ احیای عارفانه هزاران گیلانی در سومین شب قدر

«فتانه حیدرنیا» یکی از بانوان رشتی که در مسجد امام صادق(ع) در حال دعا و راز و نیاز با خداوند است بیان کرد: اهمیت شب قدر به اندازه‌ای است که یک سوره از قرآن کریم به این شب و فضائل آن اختصاص پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: امید به رحمت ربوبی در شب های قدر و وعده الهی مرا در این شب ها به مسجد کشانده تا بلکه بتوانم از دریای رحمت خداوند بهره مند شوم.

این بانوی رشتی افزود: در دل شب های قدر نور رحمت و شفقت الهی شامل حال تمام بندگان خدا می شود به شرطی که بتواند به درستی با پروردگار ارتباط روحانی و معنوی برقرار کند و دعایش مورد قبول و استجابت درگاهش قرار بگیرد.

وی گفت: برپایی احیا در شب های قدر برای همه آنهایی که در گوشه قلبشان دردهای پنهان دارند، التیام بخش و شفا دهنده است‌.

راهی به آسمان/ احیای عارفانه هزاران گیلانی در سومین شب قدر

«حمیدرضا علومی» یکی از جوانانی که در مسجد جعفری صومعه‌سرا در ویژه مراسم شب قدر شرکت کرده تصریح کرد: شب های قدر، درهای رحمت خداوند بر روی انسان در روزهای نزول قرآن گشوده می شود و دل های شکسته را مرهم می بخشد.

وی ادامه داد: ‌در این شب های عزیز، من هم از خداوند می‌خواهم تا بنده اش را ناامید و دست خالی رها نکند و با بخشیدن اولاد، نوای گریه نوزاد را در خانه ما هم طنین انداز کند.

هر کس به نیتی در این شب ها به درگاه الهی استغاثه می برد و ملتمسانه از پیشگاه رحمتش توشه آخرت می چیند و برای پیمودن راه دنیوی از وی طلب کمک می کند، هر توسل و دعایی باشد در این شب ها خداوند وعده استجابت آن را به بندگانش داده است به شرطی که با خلوص نیت باشد.

پایان پیام/526

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022