مشکلات واحدهای دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد به صورت ویژه رسیدگی می شود


مشکلات واحدهای دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد به صورت ویژه رسیدگی می شود

یاسوج- ایرنا- رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان و نیز کارگروه رفع موانع تولید به مشکلات واحدهای اقتصادی دانش بنیان به صورت ویژه رسیدگی می‌شود.

حسن نگین تاجی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج با اشاره به تحقق شعار سال با موضوع تولید، دانش بنیان و اشتغال، اظهار داشت: دادگستری استان کهگیلویه و بویر احمد نیز همانند سایر دادگستری‌های استان‌ها و به پیروی از فرمان مقام معظم رهبری و در راستای تحقق شعار سال در چند جهت مبادرت به تلاش برای تحقق این شعار خواهد کرد.

وی افزود: از جمله اقدامات ما در این زمینه تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به واحدهای تولیدی و صنعتی و اقتصادی از طریق خارج کردن این پرونده‌ها از چرخه طولانی دادرسی و نهایتاً از طریق داوری به وسیله‌ی اتاق داوری بازرگانی و تعاون و اصناف خواهد بود.

نگین تاجی بیان کرد: بنا داریم برای تحقق این مهم پرونده‌های مربوط به چنین واحدهایی با سرعت بیشتر و در شعب ویژه مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی ادامه داد: از این رو در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان و نیز کارگروه رفع موانع تولید به مشکلات این واحدها به ویژه واحدهای اقتصادی دانش بنیان به صورت خاص رسیدگی شود.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد افزود: با تکیه بر تولیدات دانش بنیان می‌توان علاوه بر تامین تقاضای داخلی، به جهت رقابت با مشابه خارجی بحث صادرات را در این زمینه در پیش بگیریم.

نگین تاجی تاکید کرد: مهم‌ترین مؤلفه‌ یک کالا خروج از تولید سنتی و تولید بر مبنای محاسبات علمی و فناورانه است؛ بنابراین هدف از تولید دانش بنیان، توجه به کیفیت علمی محصول تولیدی، در راستای تحقق شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری می‌تواند مؤثر باشد.

وی گفت: از این رو شناسایی موانع و آسیب‌های موجود در توسعه‌ی اقتصادی استان با بررسی مصادیق مطرح شده در ستاد اقتصاد مقاومتی، برنامه‌ریزی و ارائه راهکار جهت برون رفت از این موانع انجام خواهد شد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن