نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان های کیش گشایش یافت


نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان های کیش گشایش یافت

کیش - ایرنا - نمایشگاه خفته مشاغل با هدف ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان و والدین با رشته های فنی و مهارتی در هنرستان های کیش گشایش یافت.

رییس اداره آموزش و پرورش کیش روز دوشنبه در حاشیه برگزاری این نمایشگاه ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال نمایشگاه هفته مشاغل در ۲ بخش ویژه بازدید دانش آموزان و والدین و همچنین بخش نمایشگاهی عمومی دایر شده است.

پرویز حیدری راد افزود: بخش ویژه دانش آموزی و والدین این نمایشگاه از امروز دوشنبه پنجم اردیبهشت در ۲ هنرستان دولتی هدف و خوارزمی و هنرستان غیر دولتی خلیج فارس به مدت سه روز گشایش یافته است.

وی با بیان اینکه بخش عمومی آن نیز به مدت ۲ روز از نهم تا دهم این ماه در نگارخانه هنرهای معاصر کیش واقع در میدان آبشار بلوار هنر دایر می شود یادآور شد: بالا بردن و سطح آگاهی خانواده ها و تغییر نگاه آنان نسبت به رشته های فنی و حرفه ای مهارتی مهمترین هدف برپایی این نمایشگاه ها است.

حیدری راد افزود: در این نمایشگاه ها توانمندی دانش اموزان و هنرجویان ۱۸ رشته فنی، مهارتی و کاردانش جزیره کیش از جمله گرافیک، خیاطی، حسابداری، گردشگری، عکاسی و صنایع دستی به نمایش گذاشته شده است.

وی گفت: با توجه به بازار کار و سیاست های آموزش و پروش، این اداره از چند سال گذشته فعالیت های خود را در راستای توسعه فعالیت های آموزشی در رشته های فنی، مهارتی و کاردانش معطوف کرده و در ۶ سال گذشته دانش اموزان و تعداد رشته های آن سه برابر شده است.

حیدری راد با بیان اینکه این توسعه تنها با حمایت والدین و کمک های آنان در هنرستان های جزیره کیش فراهم شده است افزود: این اداره هم اکنون برای تقویت فعالیت های خود نیازمند حمایت های جدی اداره کل اموزش و پرورش هرمزگان و سازمان منطقه آزاد است.

این جزیره دارای ۵۱ مدرسه شامل ۲۳ مدرسه دولتی و ۱۸ مدرسه خصوصی با ۳۷۹ کلاس درس (۲۷۵ کلاس مدارس دولتی و ۱۰۴ کلاس مدارس خصوصی) است.

در این مدارس ۹ هزار و ۷۷۵ دانش آموز مشغول تحصیل بوده که هشت هزار و ۳۶۰ نفر در مدارس دولتی و یک هزار و ۴۱۵ نفر در مدارس خصوص مشغول علم آموزی هستند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) گنبد سرخ مراغه، یادگاری معماری سبک آذری