مرحله مرحله با طرز تهیه کباب سارما بادمجان


مرحله مرحله با طرز تهیه کباب سارما بادمجان

کباب سارما بادمجان از غذاهای اصلی و خوشمزه ترکیه است که با ترکیبات متنوعی تهیه می شود

مرحله مرحله با طرز تهیه کباب سارما بادمجان
مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
تخم مرغ ۱ عدد
سیر ۲ حبه
آرد سوخاری ۱ قاشق چایخوری
بادمجان ۴ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
جعفری ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی
زیره و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه کباب سارما بادمجان

مرحله اول

برای تهیه کباب سارما بادمجان در ابتدای کار بادمجان ها را می شوییم و به صورت ورقه ای نازک برش می زنیم، سپس در یک کاسه حاوی آب نمک قرار می دهیم و اجازه می دهیم ۳۰ دقیقه درون آب نمک بماند تا تلخی اش گرفته شود.

مرحله دوم

در این مرحله بادمجان ها را از آب نمک خارج کرده و پس از آبکشی با یک دستمال تمیز خشک می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس بادمجان ها را درون روغن سرخ می کنیم.

مرحله سوم

حالا بادمجان های سرخ شده را از روغن خارج کرده و کنار می گذاریم. در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه تخم مرغ، آرد سوخاری، جعفری خرد شده و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و زیره درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت شان منسجم شود. در صورتی که بافت مایه کباب خیلی سفت بود، کمی آب اضافه کرده و مجددا مخلوط می کنیم تا بافت مایه کباب منسجم و انعطاف پذیر شود.

مرحله پنجم

حالا به اندازه یک تخم مرغ از مایه کباب بر می داریم و به صورت لوله ای اطراف سیخ چوبی قرار می دهیم. تمام مایه کباب را به همین صورت دور سیخ های چوبی فیکس می کنیم، سپس روی گوشت یک ورق تکه بادمجان می پیچانیم.

مرحله ششم

در این مرحله فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود، سپس رب را با ۱٫۵ لیوان ترکیب کرده و درون یک ظرف پیرکس می ریزیم. در ادامه سیخ ها را درون سس قرار می دهیم و به مدت ۲۵ دقیقه درون فر می پزیم.

منبع :yemek


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز دختر + پیام های خاص برای تبریک روز دختر و جملات ناب