کمپانی خودروسازی چینی هن تنگ رسما ورشکست شد
گجت نیوز (https://gadgetnews.net) ماجرای ورشکستگی کمپانی خودروسازی چینی هن تنگ توسط برخی از منابع چینی رسماً تأیید شد. داستان ورشکستگی این شرکت را در ادامه بخوانید. شرکتهای خودروسازی چینی علیرغم تلاش و پشتکاری که دارند گاهاً دچار مشکلاتی نظیر ورشکستگی میشوند. طبق آنچه برخی از رسانههای چینی منتشر کردهاند، به نظر میرسد یکی از شرکتهای خودرویی...
ماجرای ورشکستگی کمپانی خودروسازی چینی هن تنگ توسط برخی از منابع چینی رسماً تأیید شد. داستان ورشکستگی این شرکت را در ادامه بخوانید.
شرکتهای خودروسازی چینی علیرغم تلاش و پشتکاری که دارند گاهاً دچار مشکلاتی نظیر ورشکستگی میشوند. طبق آنچه برخی از رسانههای چینی منتشر کردهاند، به نظر میرسد یکی از شرکتهای خودرویی این کشور به نام هن تنگ اتو ورشکست شده و این اقدام مهم تا پیش از 25 آوریل محقق خواهد شد.
عاقبت تلخ کمپانی خودروسازی چینی هن تنگ
آن طور که برخی منابع گفتهاند قرار است که فاز اولیه این کمپانی با قیمت پایین به شرکت گریت وال موتورز واگذار شود بلکه آنها بتوانند این شرکت خودروسازی را احیا کنند. تا بدین لحظه شرکت گریت وال موتورز هیچ گونه واکنشی نسبت به خرید فاز اولیه هن تنگ نشان ندادهاند و به نظر میرسد همچنان در حال فکر کردن هستند.
لازم به ذکر است که گروه خودروسازی هن تنگ اتوموبیل در سال 2013 تأسیس شد و نمایندگی اصلی آنها در شهر وانگ گندانگ واقع شده است. این شرکت با سه سهامدار اداره میشود که عبارتنداز: شرکت لانتو اتوموبیل با 61.62 درصد سهام، مرکز صنعت انرژیهای نوین شانگراو هن تنگ با 29.98 درصد سهام و شانگراو تنگجون تکنولوژی با 8.4 درصد سهام.
به تاریخ 11 آوریل متاسفانه این شرکت دچار تغییر و تحولات تجاری ناخوشایندی شد که منجر به شکست این کمپانی گردید. این تغییر ناخوشایند، واگذاری سهام شاگراو تنگجون تکنولوژی به لانتو بود. بنابراین با این اوصاف و با خریداری سهام این شرکت، لانتو 70 درصد سهام شرکت را در اختیار گرفت. این در حالی بود که سهم هن تنگ همچنان همان 30 درصد باقی ماند و تغییری نکرد.
گفتنی است که گروه خودروسازی هن تنگ یکی از شش خودروساز برتر شهر شانگراو است که سرمایه کلی آن 13.7 میلیارد یوان بوده و به کمک دو پایگاه اصلی خودروسازیاش میتواند سالیانه حدود 350 هزار خودرو به تولید برساند. کارخانه فاز اول هن تنگ میتواند با سرمایه محلی 3.7 میلیارد یوان در سال، 150 هزار خودرو تولید کند. کارخانه فاز دوم نیز مجموعاً 10 میلیارد یوان سرمایه خواهد داشت و 200 هزار دستگاه در سال تولید خواهد کرد.
سال 2020 بود که کارکنان این شرکت به علت تأخیر در پرداخت دستمزدهایشان از هن تنگ شکایت کردند و همین خبر ناگوار باعث شد تا سلسله اخبار کذب درباره تعطیلی کارخانه و گروگذاری تجهیزات آن به گوش برسد. بنابراین در نهایت دستمزدها نیز به تعویق افتاد.
یک سال بعد نیز گریت وال موتورز در حساب کاربری رسمی خود در وی چت خبر از استقرار پایگاه تولید خودرو و قطعات در ناحیه توسعه اقتصادی و فناوری شانگراو داد. این شرکت خودروسازی هم اکنون صاحب فاز دوم هن تنگ است و گفته میشود که فاز اول را نیز تصاحب میکند.
متاسفانه کارمندانی که در هن تنگ مشغول به کار بودهاند مدت هاست به دنبال شغل هستند و بسیاری از آنها نیز استعفا دادهاند. بخشی از کارکنان نیز به خاطر دریافت خسارت و دستمزدهای باقی ماندهشان در این شرکت ماندهاند. حسابرسیهای داخلی شرکت نشان میدهد که دیگر هیچ امیدی برای بازگشت هن تنگ به عرصه خودروسازی وجود ندارد و به احتمال زیاد تاریخ دقیق ورشکستگی را 25 آوریل اعلام کردهاند. مشخص نیست که تکلیف کارکنان این خودروسازی چه میشود!