اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی وارد اردبیل شدند


اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی وارد اردبیل شدند

اردبیل- ایرنا- محمدجواد عسکری رئیس و پرویز اوسطی و علیرضا عباسی نائب رئیسان کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی جهت بررسی مشکلات حوزه کشاورزی، آب و خاک منطقه مغان وارد اردبیل شدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس یازدهم در جریان این سفر به همراه مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی از مجتمع گلخانه ای ۱۶۰۰ هکتاری مغان بازدید کرده و آخرین وضعیت مزارع شرکت کشت و صنعت مغان پس از ابطال واگذاری به بخش خصوصی را بررسی می کنند.

بازدید از پایاب سد خداآفرین و حضور در طرح آبیاری عمران آباد، بازدید از سیفون انتقال آب دره رود، بازدید از کانون آفت ملخ در اصلاندوز وبازدید از کانال انتقال آب و سد قیز قلعه سی از جمله برنامه های این هیات عالی کشاورزی در منطقه مغان است.

اعضای کمیسیون کشاورزی و مدیران ارشد وزارا جهاد کشاورزی در جریان این سفر طی جلسه ای با حضور استاندار اردبیل و فرمانداران پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز و عباس جهانگیر زاده نماینده مردم منطقه در مجلس، مشکلات بخش آب، خاک و زراعت منطقه مغان را بررسی می کنند.

بازدید از مزارع کشت و صنعت پارس، بازدید از اراضی دیم منطقه اوج دره، قره دره و خلیفه لو بخش جعفرآباد و نیز بازدید از پروژه یکهزار هکتاری قزل سنبل مغان پایان بخش برنامه امروز این هیات عالی کشاورزی خواهد بود.
به گزارش ایرنا، محمد مهدی برومندی معاون وزیر جهادکشاورزی در امور باغبانی، شاهپور علایی مقدم رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، فرامک کریمی نماینده معاون وزیر جهادکشاورزی در امور زراعت و مدیرکل محصولات اساسی از جمله مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی هستند که رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس را در این سفر همراهی می‌کنند.

این مسئولان سیاست‌گذار در بخش کشاورزی، در جریان سفر دو روزه خود به منطقه مغان، ضمن آشنایی با توانمندی استان اردبیل در بخش کشاورزی، ظرفیت‌ها و مشکلات تولیدی، سرمایه‌گذاری و موانع توسعه بخش کشاورزی استان در منطقه مغان را بررسی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا