میانگین بارش‌های 48 ساعت اخیر استان کرمانشاه به 20 میلیمتر رسید


میانگین بارش‌های 48 ساعت اخیر استان کرمانشاه به 20 میلیمتر رسید

کرمانشاه - ایرنا - معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به بارندگی مناسب 48 ساعت اخیر، گفت: میانگین بارش‌های استان در این مدت به حدود 20 میلیمتر رسید.

«علی محمد زوراوند» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین بارش این سامانه در شهر کرمانشاه با ۳۶ میلیمتر اتفاق افتاد تا میانگین بارش های مرکز استان در سال زراعی جاری به حدود ۲۴۰ میلی متر برسد.

وی ادامه داد: این مقدار بارش در شهر کرمانشاه در مقایسه با سال قبل که ۳۰۹ میلی متر بوده ۲۲ درصد و نسبت به دوره بلند مدت ۴۱ درصد رشد داشته است.

زوراوند تصریح کرد: بعد از کرمانشاه، شهر کنگاور با ۳۵ میلی متر، کرند غرب ۲۹ و اسلام آبادغرب و سرارود با ۲۸ میلی متر بارش بیشترین بارندگی ها را داشتند.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه کمترین میزان بارش این سامانه را متعلق به سومار و سرپل ذهاب با سه میلی متر، گیلانغرب، روانسر و قصرشیرین با حدود ۱۲ میلی متر و جوانرود با حدود ۱۴ میلی متر عنوان کرد.

میانگین بارش های سال زراعی استان به ۲۷۲ میلیمتر رسید

وی یادآوری کرد: با این بارندگی ها، میانگین بارش استان کرمانشاه در سال زراعی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ از اول مهر تا روز هفتم اردیبهشت به بیش از ۲۷۲ میلی متر رسید.

زوراوند ادامه داد: هرچند این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۲۹۸ میلی متر بوده ۹ درصد و نسبت به میانگین بارش های بلند مدت نیز ۳۸ درصد کاهش نشان می دهد.

تداوم بارش باران تا پایان هفته

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در ادامه از تداوم تدریجی بارش باران تا پایان هفته خبر داد و گفت: سامانه ناپایدار حاکم در منطقه همچنان تا روز جمعه به فعالیت خود ادامه داده و به تناوب سبب بارش باران و رعدوبرق خواهد شد.

وی ادامه داد: شرایط ناپایدار جوی طی ساعاتی از بعدازظهر و اواخر وقت امروز (چهارشنبه) و همچنین روز جمعه خصوصا برای نیمه شمالی و نواحی شرقی استان از نمود و بارش ها از وضعیت بهتری برخوردار باشد.

زواروند در پایان، وزش باد و رگبار تگرگ در برخی نقاط را نیز از دیگر پیامدهای این سامانه بارشی عنوان کرد و گفت: از لحاظ دمایی تغییرات چندانی تا ابتدای هفته آینده نخواهیم داشت.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نشست شورای اداری کرمانشاه با حضور رئیس جمهور