نماینده ولی فقیه در لرستان درگذشت مادر شهیدان ربیعی را تسلیت گفت


نماینده ولی فقیه در لرستان درگذشت مادر شهیدان ربیعی را تسلیت گفت

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در پیامی درگذشت مادر شهیدان احمد و حسن ربیعی را تسلیت گفت.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی در پیامی افزود: خبر درگذشت بانوی مومنه حاجیه خانم آسیه ناصری مادر (شهیدان حسن و احمد ربیعی) موجب تألم و تأثر شد.

وی اظهار داشت: مادران شهدا یادگارانی از روزهای حماسه، و از نمادهای استوار فرهنگ ایثار شهادت‌اند؛ که با صبر و استقامت خود الگویی شایسته برای نسل‌های آینده هستند.

در پیام نماینده ولی فقیه در لرستان آمده است: این مادر فداکار و مومنه با پیروی از سرور بانوان عالم حضرت زهرا (س) و با تربیت قهرمانانی رشید، نام خود را بعنوان یکی از یاری گران دین اسلام در تاریخ جاودانه ساخت.

ادر پیام حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی آورده شده: اینجانب درگذشت این مادر گرامی را که در آستانه سالگرد شهادت فرزندش به رحمت ایزدی پیوست؛ به مردم شهید پرور استان لرستان، به خصوص مردم شهرستان ازنا و کلیه بازماندگان و خانواده‌های معزا تسلیت عرض می‌کنم و برای آن مرحومه علو درجات را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

شهید احمد ربیعی چهارم خردادماه ۱۳۳۸، در روستای فرزیان از توابع شهرستان ازنا به دنیا آمد، پدرش احمدعلی، کشاورز بود و مادرش آسیه نام داشت، تا پایان دوره ابتدایی درس خواند و بنایی می کرد. سال ۱۳۵۶ ازدواج کرد و صاحب یک فرزند پسر و ۲ فرزند دختر شد، به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در بیست و نهم تیر ۱۳۶۱ در کوشک به شهادت رسید.

شهید حسن ربیعی سوم شهریورماه ۱۳۲۹، در روستای فرزیان از توابع شهرستان ازنا به دنیا آمد، پس از گذراندن دوره ابتدایی به شغل کارگری مشغول بود. سال ۱۳۵۱ ازدواج کرد و صاحب ۲ فرزند پسر و فرزند یک دختر شد، به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و دهم اردیبهشت ۱۳۶۱، در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری