گزارش مالی جدید سامسونگ به رشد 51 درصدی سودآوری این شرکت اشاره دارد


گزارش مالی جدید سامسونگ به رشد 51 درصدی سودآوری این شرکت اشاره دارد

شرکت سامسونگ (https://itresan.com/tag/%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF/) در اوایل ماه آوریل، گزارش برآورد درآمدهای خود طی 3 ماهه نخست سال 2022 را منتشر کرد. با این‌حال روز گذشته کمپانی کره‌ای گزارش نهایی درآمدهای خود در 3 ماهه نخست سال جاری میلادی را منتشر کرد. نتایج این گزارش از عملکرد خیره‌کننده سامسونگ در دوره زمانی اعلام شده حکایت...

شرکت سامسونگ در اوایل ماه آوریل، گزارش برآورد درآمدهای خود طی 3 ماهه نخست سال 2022 را منتشر کرد. با این‌حال روز گذشته کمپانی کره‌ای گزارش نهایی درآمدهای خود در 3 ماهه نخست سال جاری میلادی را منتشر کرد. نتایج این گزارش از عملکرد خیره‌کننده سامسونگ در دوره زمانی اعلام شده حکایت دارند. بر این اساس، درآمد سامسونگ در 3 ماهه ابتدایی سال 2022 با رشد 18 درصدی مواجه شده و سود عملیاتی کمپانی نیز در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 51 درصد افزایش یافته است.

بر اساس اعلام سامسونگ، درآمد این شرکت در 3 ماهه نخست سال 2022 برابر با 77.8 تریلیون وون (حدودا 61.19 میلیارد دلار) و سودآوری عملیاتی آن نیز معادل با 14.12 تریلیون وون (تقریبا 11.10 میلیارد دلار) بوده است. بیشی از نیمی از سود عملیاتی سامسونگ (معادل 8.5 تریلیون وون کره) مدیون فعالیت‌های واحد تولید تراشه‌های نیمه‌هادی کمپانی است. در این مدت، کسب‌وکار تولید نیمه‌هادی سامسونگ موفق به ثبت رکورد درآمدی بی‌سابقه‌ای شد.

از سوی دیگر کسب‌وکار تولید اسمارت‌فون سامسونگ نیز با سهم 3.82 تریلیون وونی خود نقش موثری در سودآوری این شرکت ایفا کرد. بعلاوه عرضه پرچم‌داران سری گلکسی S22 نیز در رشد درآمد غول کره‌ای تاثیرگذار بود. سامسونگ اعلام کرده که گلکسی S22 اولترا با استقبال مطلوبی از سوی طرفداران سری گلکسی نوت مواجه شده است. اسمارت‌فون‌های 5G میان‌رده، تبلت‌ها و گجت‌های پوشیدنی سامسونگ نیز در 3 ماهه نخست سال 2022 فروش مناسبی را تجربه کردند.

سامسونگ دیسپلی که واحد تولیدکننده پنل‌های نمایشگر کمپانی به‌شمار می‌رود نیز با سودآوری عملیاتی 1.1 تریلیون وون (حدودا 881 میلیون دلار) به پیشرفت سامسونگ کمک قابل‌توجهی کرد. این واحد موفق به تامین بخش قابل ملاحظه‌ای از پنل‌های مورد نیاز شرکت‌های اپل و Samsung MX شد. غول کره‌ای اعلام کرده که پنل‌های جدید QD-OLED این شرکت، بازخوردهای مثبتی را دریافت نموده و کمپانی در صدد ارتقاء بهره‌وری تولید و به‌کارگیری این پنل‌ها در تعداد بیش‌تری از تلویزیون‌ها طی آینده‌ای نزدیک است.

گزارش مالی جدید سامسونگ به رشد 51 درصدی سودآوری این شرکت اشاره دارد

سودآوری سامسونگ از محل فروش تلویزیون‌های تولیدی این شرکت به 0.8 تریلیون وون کاهش یافت. کمپانی اعلام کرده که جنگ روسیه با اوکراین موجب کاهش میزان تقاضا برای تلویزیون شده است. این برند کره‌ای در 3 ماهه نخست سال 2022 و پس از دوران پاندمی کرونا شاهد کاهش تقاضا برای تلویزیون‌های تولیدی خود بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه