شماره یازدهم مجله نشر در ایران منتشر شد


شماره یازدهم مجله نشر در ایران منتشر شد

شماره یازدهم مجله نشر در ایران (Publishing in Iran Magazine) توسط آژانس ادبی پل به زبان انگلیسی منتشر شد.

شماره یازدهم مجله نشر در ایران منتشر شد

به گزارش خبرنگار کتاب ایران اکونومیست، این مجله به زبان انگلیسی توسط واحد اطلاع‌رسانی و تبلیغات آژانس ادبی پل به‌صورت فصلنامه منتشر می‌شود. نسخه الکترونیکی این مجله به بیش از ۲۰۰۰ ناشر و آژانس ادبی در دنیا ارسال و نسخه چاپی آن در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب توزیع می‌شود.

مجید جعفری‌قدم مدیر آژانس ادبی پل در گفت‌وگو با خبرنگار ایران اکونومیست با اعلام اینکه این مجله با هدف اطلاع‌رسانی درباره بازار نشر کشور در سطح بین‌الملل تهیه می‌شود، گفت: برخی از مطالب این مجله تولیدی است و برخی مطالب هم از منابع مختلف گرفته می‌شود. در هر شماره سعی می‌کنیم، مقاله‌ای از ظرفیت‌های نشر کشور منتشر کنیم. همچنین درباره تاثیر و تاثری که بازار نشر کشور و کتاب ایران از تعامل با بازارهای دیگر نشرها می‌گیرد، صحبت می‌شود.

مدیر آژانس ادبی پل با اشاره به بخش معرفی نویسندگان ایرانی در این مجله، ادامه داد: در هر شماره یک نویسنده ایرانی موفق را معرفی می‌کنیم. این شماره به احمد اکبرپور اختصاص دارد. در این بخش بیوگرافی نویسنده و چند کتاب منتشر شده از او معرفی می‌شود. همچنین در هر شماره یک ناشر ایرانی را معرفی می‌کنیم. در این شماره باغ کتاب ایران معرفی شد و معرفی تک ناشر نداشتیم. در بخش دیگر معمولا مصاحبه‌ای با نویسندگان و ناشرانی که در بخش بین‌الملل فعال هستند و کتابشان در عرصه بین‌الملل ترجمه و منتشر شده‌است، ارائه می‌شود. در هر فصل این مجله در بخش تاپیکس، کتاب‌هایی را که کپی‌رایت آن‌ها را در حال خریداری است، معرفی می‌کنیم.

به گفته جعفری‌قدم در هر شماره از مجله، یکی از رویدادهای بین‌المللی کشور در حوره نشر و کتاب معرفی می‌شود. این دوره نمایشگاه کتاب تهران در پیش رو است.

وی ادامه داد:در هر شماره کتاب‌های معروف و جایزه برده در داخل و خارج را معرفی می‌کنیم. در این شماره کتاب‌هایی را که برنده جوایز ادبی سال گذشته شدند، معرفی کردیم. همچنین سعی می‌کنیم از کتاب‌های موفق ایرانی در خارج گزارشی بدهیم، در این شماره چند کتاب ایرانی را که توسط نویسندگان زن ایرانی که توسط ناشران خارجی چاپ شده‌است، معرفی کردیم. در هر بخش به صورت خلاصه وضعیت نشر ایران در فلوشیپ استانبول را گزارش دادیم. همچنین اگر ناشر یا نویسنده‌ای آگهی اطلاعاتی داشته باشد، آن را منتشر می‌کنیم.

فهرست مطالب این شماره عبارتند از:

-مصاحبه : با مهسا محب‌علی، رمان نویس ایرانی
-مقاله:
۱-شعر معاصر ایران در ترجمه
۲-تاثیر ترجمه و انتشار کتاب های خارجی بر ادبیات معاصر ایران
-معرفی نهادهای فرهنگی ایران: باغ کتاب تهران
-معرفی رویدادهای فرهنگی ایران: نمایشگاه بین المللی کتاب ایران
-معرفی نویسندگان ایرانی: احمد اکبرپور
-معرفی کتاب‌های برتر فصل
-معرفی کتاب‌های ایرانی که جایزه برنده شدند: کتاب‌هایی که در سال ۲۰۲۱ در فستیوال‌ها و جوایز ادبی ایران شرکت کردند.
-معرفی آثار ایرانی ترجمه و منتشر شده در کشورهای خارجی: رمان‌های تالیفی زنان ایرانی که به زبان انگلیسی ترجمه و در خارج منتشر شده‌اند.
-اخبار کتاب و نشر ایران در رویدادهای بین‌المللی
-مبادلات کپی‌رایت بین ناشران ایرانی و خارجی

شماره یازدهم مجله نشر در ایران منتشر شد


گزارش:
۱-گزارشی از حضور ایران در برنامه فلوشیپ استانبول ۲۰۲۲
۲-گزارش برندگان جایزه ادبی ۲۵
۳-معرفی طولانی‌ترین رمان ایرانی
برای مشاهده فایل کامل مجله به www.pol-ir.irمراجعه شود.
مجله نشر در ایران از پوشش اخبار، برنامه‌ها، رویدادها و افتخارات ناشران، نویسندگان، مترجمان و تصویرگران ایرانی مقیم داخل و خارج استقبال می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)