معرفی بهترین تولیدکنندگان ورق پانچ


به ورق فلزی که از حفره‌های زیادی بر روی سطح خود برخوردار است، ورق پانچ می گویند. پانچ شدن این ورق ها اغلب به صورت دستی یا با دستگاه های CNC صورت می گیرد.

نکته قابل توجه اینجاست که ورق های پانچ از ورق های فلزی معمولی تولید شده و در مراحل پس از نورد، حفره گذاری می شوند.

تنوع بالای این محصول موجب شده تا طیف گسترده ای از انواع این ورق در بازار آهن آلات عرضه شود. تولیدکنندگان ورق پانچ در ایران نقش مهمی در پاسخگویی به نیاز صنایع مصرف کننده این محصول دارند.

در حال حاضر بازار ورق ایران به دو دسته محصولات وارداتی و تولید داخل تقسیم بندی می شود. اگر شما قصد خرید ورق های پانچ را دارید به شما توصیه می شود پیش از خرید، با تولیدکنندگان این محصول بیشتر آشنا شوید.

مجموعه آهن اسپات (Ahanspot) با تحلیل بازار آهن و محصولات فولادی من جمله انواع نبشی و ورق پانچ موفق شده تا اطلاعاتی در خصوص بهترین تولیدکنندگان آهن الات و محصولات فولادی در ایران گردآوری نماید و در اختیار خریداران این محصول قرار دهد. تا انتهای این مقاله از آهن اسپات همراه ما باشید.

معرفی بهترین تولیدکنندگان ورق پانچ

مجتمع فولاد مبارکه اصفهان

این مجتمع، با ظرفیت و توان تولیدی بالا موفق شده است تا اصفهان را به قطب ورق فولادی ایران تبدیل کند. شرکت فولاد مبارکه اصفهان که امروزه از آن به عنوان بزرگترین واحد صنعتی خصوصی یاد می شود در سال 1371 تاسیس گردید.

ظرفیت اسمی این کارخانه 11/5 میلیون تن محصولات مختلف فولادی می باشد. لازم به ذکر است که ناحیه فولاد سبا، فولاد امیر کبیر کاشان و فولاد هرمزگان به عنوان زیر مجموعه های فولاد مبارکه محسوب می شوند. فولاد مبارکه اصفهان تولید کننده انواع پروفیل، انواع ورق فولادی من جمله ورق گالوانیزه، ورق های پانچ و ... در کشور است.

تنوع و گستردگی ورق فولاد مبارکه به قدری زیاد است که قابلیت پاسخگویی بیشتر نیازهای مشتریان را دارد.

شرکت صنایع هفت الماس

شرکت صنایع هفت الماس با هدف تولید انواع ورق از روش نورد سرد و سایر مقاطع فولادی، در سال 1375 تاسیس شد و سپس در سال 1382 مورد بهره برداری قرار گرفت.

این تولید کننده ورق پانچ کار خود را با ظرفیت صد هزار تن آغاز نمود و در حاضر سالیانه بیش از دو میلیون تن ورق سرد و گرم را روانه بازار می کند. همچنین لازم به ذکر این نکته است که بخشی از تولیدات این مجموعه به سایر کشورها نیز صادر می شود.

شرکت فولاد اکسین اهواز

شرکت فولاد اکسین اهواز در سال 1382 با هدف تولید انواع ورق های فولادی تاسیس شد. ورق اکسین برای مصارف مختلفی همچون کشتی سازی، مخازن تحت فشار، خطوط انتقال گاز، ساختمان سازی و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

فولاد اکسین اهواز به عنوان یکی از واحد های بزرگ تولید کننده ورق فولادی و ورق گرم در کشور دارای به روز ترین خط نورد مقاطع فولادی می باشد. اگر می خواهید اطلاعاتی بیشتری در خصوص محصولات فولادی این کارخانه کسب نمایید، وب سایت آهن اسپات را دنبال کنید.

معرفی بهترین تولیدکنندگان ورق پانچ

مجموعه فولاد غرب آسیا

ورق سرد به علت کیفیت و استحکام بالا، به میزان زیادی مورد توجه صنایع مصرف کننده ورق های فولادی قرار گرفته است.

شرکت فولاد غرب به منظور تولید انواع ورق های سرد فولادی در سطح کشور، در سال 1383 در استان مرکزی تاسیس شد. این مجموعه فعالیت خود را با ظرفیت تولید 550 هزار تن در سال آغاز نمود. ضخامت ورق های تولیدی این مجموعه، 18/0 تا 3 میلی متر و عرض 600 تا 1700 میلی متر و وزن کلاف 6 تا 30 تن می باشد.

کارخانه فولاد گیلان

استان گیلان در میان سه استان اول تولید ورق قرار دارد. کسب چنین جایگاهی به دلیل قرار گرفتن مجتمع فولاد گیلان در این استان می باشد.

مجتمع فولاد گیلان در سال 1382 در شمال کشور به عنوان اولین و بزرگترین کارخانه نورد فولاد کشور در بخش خصوصی تاسیس شد. ظرفیت تولید کنونی این مجموعه با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا، 2/5 میلیون تن در سال برای محصولات نورد گرم و 500 هزار تن در سال برای محصولات نورد سرد می باشد.

ضخامت ورق های فولادی این مجتمع بین 2 تا 35 میلی متر و همچنین به صورت رول در بازار موجود هستند.

سخن پایانی

محصولات مفتولی، ورق های پانچ، تیراهن و میلگرد از محصولات مهم در صنعت ساخت و ساز به شمار می روند که در بسیاری از کارخانه ها و شرکت ها به صورت انبوه تولید می شوند. به همین دلیل بررسی کیفیت استاندارد های هر کارخانه از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد.

در این مقاله، شما همراهان گرامی را با برترین کارخانه ها برای تولید ورق های پانچ از جمله فولاد مبارکه اصفهان، صنایع هفت الماس، فولاد اکسین اهواز و ... آشنا کردیم.

همچنین لازم به ذکر است که اطلاع از روند تغییرات قیمت آهن آلات به شما کمک می کند تا بتوانید از قیمت لحظه ای و به روز همه محصولات فولادی کارخانه های مهم مطلع شوید. به همین منظور برای آگاهی از قیمت مقاطع فولادی و همچنین اخبار روز آهن آلات به صفحه اصلی وب سایت آهن اسپات مراجعه کنید.

*رپورتاٰژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید