رگبار باران و رعد و برق در شمال غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز


رگبار باران و رعد و برق در شمال غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز

امروز و فردا در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور در بعضی ساعات رگبار باران و رعد و برق رخ خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری صراط، بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی جمعه و شنبه در شمال غرب کشور، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور به ویژه در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و به صورت پراکنده در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و کرمان در بعضی ساعات رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت، گاهی همراه با گرد و خاک رخ خواهد داد. این ناپایداری‌ها در اکثر مناطق فوق روز شنبه تقویت خواهد شد و در مناطق مستعد بارش تگرگ نیز دور از انتظار نخواهد بود.

شدت بارش در این دو روز در شمال غرب کشور و در دامنه‌های و ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی است. طی این مدت کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر و برخی نقاط شمال غرب رخ خواهد داد.

یکشنبه این سامانه در نوار شمالی کشور شامل شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز فعال خواهد بود. همچنین در شرق، جنوب شرق و جنوب کشور نیز گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه این ناپایداری‌ها در نوار شمالی کشور شامل شمال‌غرب، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور رخ خواهد داد.

با توجه به شکل گیری توده گرد و خاک بر روی عراق و انتقال آن به نوار غربی کشور در روز جمعه برای نیمه غربی و مناطق جنوبی کشور پدیده گرد و غبار، کاهش کیفیت هوا و دید افقی نیز رخ خواهد داد.

شنبه در بخش‌هایی از غرب و مرکز کشور و استان‌های البرز، تهران و سمنان وزش باد شدید و در برخی نقاط همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

جمعه، شمال خلیج فارس و یکشنبه بخش‌های مرکزی آن و طی سه روز آینده دریای خزر مواج است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟