16 نانوایی در اسلامشهر به دلیل رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی پلمب شد


16 نانوایی در اسلامشهر به دلیل رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های  بهداشتی پلمب شد

اسلامشهر - ایرنا - فرماندار اسلامشهر با تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در نانوایی‌ها گفت: طی 439 بازدید توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان از نانوایی‌های این شهرستان، 80 مورد اخطار صادر و 16 نانوایی متخلف به دلیل رعایت نکردن این شیوه‌نامه‌ها پلمب شد.

به گزارش ایرنا از فرمانداری اسلامشهر، حسین حبیبی روز دوشنبه افزود: در راستای تکریم و قدردانی از نانوایان متعهد، زحمتکش و قانونمدار، با افراد سودجو که مرتکب قاچاق آرد، کم فروشی و گران فروشی شوند برخورد قاطع صورت می‌گیرد که در این زمینه جرایم بازدارنده‌ای از جمله کسر سهمیه آرد، پلمب و حتی ابطال جواز نانوایی متخلف پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: این بازدیدها بیانگر آن است که رعایت شیوه نامه های بهداشتی در نانوایی‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است و کوتاهی در این زمینه که سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازد پذیرفتنی نیست.

فرماندار اسلامشهر اظهار داشت: با توجه به حذف ارز یارانه‌ایِ انواع نان‌های فانتزی، نرخ جدید این نان‌ها با هماهنگی استانی توسط کمیسیون نظارت بر اصناف شهرستان تعیین و اعلام می‌شود.

حبیبی با بیان اینکه نظارت بر فعالیت نانوایی‌های سنتی که آرد یارانه‌ای دریافت می‌کنند نیز تشدید می‌شود، خاطرنشان کرد: تعیین ساعت کار نانوایی‌ها پس از طی فرآیند مربوطه توسط کمیسیون نظارت بررسی و اجرا می‌شود.

وی گفت: با توجه به نارضایتی‌های موجود و نداشتن صلاحیت متصدیان برخی نانوایی‌ها، در زمینه صدور جواز نانوایی‌های جدید سختگیری خواهد شد و علاوه بر داشتن معیارهای قانونی و بهداشتی، داشتن مهارت نانوایی و صلاحیت فردی نیز جزء الزامات است.

اسلامشهر با جمعیتی حدود ۶۰۰ هزار نفر در جنوب غرب پایتخت واقع شده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اجرای «نوروزگاه» در فرهنگسرای بهمن تا فراخوان نمایشگاه «تی تی»