امام جمعه تبریز: دوری از منازعات سیاسی ویژگی خاص هلال احمر است


امام جمعه تبریز: دوری از منازعات سیاسی ویژگی خاص هلال احمر است

تبریز-ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: دوری از منازعات و تنش های سیاسی و جناحی ویژگی خاص و اصلی جمعیت هلال احمر است.

به گزارش سه شنبه ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در دیدار با جمعی از کارکنان جمعیت هلال احمر استان، داشتن اصول بشر دوستانه و برخورداری از نیروهای داوطلب مردمی را از دیگر ویژگی‌های مهم جمعیت هلال احمر دانست و افزود: این شبکه بزرگ بین المللی با نیت الهی و خالصانه خدمت می کند که اوج این خدمت در دوران دفاع مقدس و زمان وقوع حوادث غیرمترقبه تجلی یافته است.

وی اظهار داشت: خدمت رساندن به مردم در سخت ترین شرایط ممکن بهترین نعمت از جانب خدای متعال است که نصیب کارکنان جمعیت هلال احمر شده است و باید قدردان چنین موقعیتی بود.

آل هاشم ادامه داد: محبوبیتی که کارکنان و داوطلبان جمعیت هلال احمر دارند تصادفی نیست، چرا که خداوند خدمت به خلق را نعمتی برای انسان‌ها قرار داده است که این نعمت به کارکنان هلال احمر رسیده تا در شرایط سخت و رنج و درد در کنار مردم باشند و به خلق خدا خدمت کنند.

وی کاهش آلام بشری بدون در نظر گرفتن ملیت و مذهب و تامین سلامت انسان‌ها در بحران‌های مختلف را از جمله وظایف جمعیت هلال احمر برشمرد که نیروهای خدوم هلال احمر آذربایجان شرقی در انجام این وظیفه و خدمت رسانی سربلندبوده اند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر در طول دوران هشت سال دفاع مقدس تعداد ۵۲۰ امدادگر شهید و ۲ هزار و 100 امدادگر جانباز و ۳۲۰ امدادگر آزاده داشته است، یادآور شد: این کارنامه نقش ایثارگرانه و انسان دوستانه آنها را در دفاع مقدس نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی هم در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این جمعیت، گفت: تجهیز انبارهای امداد رسانی، خرید یک دستگاه جدید خودروی برف نورد و سگ زنده یاب و شبانه روزی کردن داروخانه مرجع هلال احمر استان برای داروهای خاص ازجمله اقدامات چند ماه اخیر این مرکز است.

حمید منجم اعضای فعال جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی را ۲۲ هزار نفر در بخش جوانان و هشت هزار نفر در بخش داوطلبان و نیروی امداد کشیک جاده ای را یک هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد.

وی اضافه کرد: معاونت جوانان در واقع درگاه ورودی نیروهای هلال احمر است که ظرفیت اصلی و غنی مجموعه در حوزه منابع انسانی محسوب می شود و معاونت داوطلبان نیز رابط نیاز نیازمندان با توان توانمندان و حلقه وصل هلال احمر با مردم و خیران است که از همین طریق رمضان امسال ۱۹ میلیارد تومان بسته معیشتی به دست خود مردم در استان توزیع شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا