اولین دوسالانه عکاسی بین المللی مان در کردستان برگزار می شود


اولین دوسالانه عکاسی بین المللی  مان  در کردستان برگزار می شود

سنندج- ایرنا- حوزه هنری کردستان با همکاری کمیسیون ملی یونسکو در ایران، در راستای بهره‌مندی از ظرفیت های هنری و معرفی استعدادها و توانمندی‌های منظر فرهنگی هورامان، اولین دوسالانه عکاسی بین المللی مان در کردستان را برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس حوزه هنری کردستان روز چهارشنبه در نشست خبری در سنندج اظهار داشت: بهره مندی از زبان هنر عکاسی به عنوان یک زبان بین المللی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی و تلاش در راستای جلوگیری از تخریب فضای بکر و طبیعی منطقه و ثبت آیین، رسوم و مناسبت های مختلف مردم ساکن در منطقه هورامان در کنار ثبت جهانی منظر فرهنگی این منطقه در یونسکو، از دلایل اصلی برگزاری دوسالانه عکاسی بین المللی "مان" است.

امین مرادی افزود: هورامان می تواند نقش ارزنده ای در صنعت توریسم بین المللی داشته باشد و این مهم علاوه بر رشد و ارتقا مسائل اقتصادی و معیشتی مردم محلی، زمینه ای برای توسعه اقتصادی استان و کشور نیز خواهد بود.

وی به صنایع دستی هورامان اشاره کرد و گفت: معرفی این توانمندی‌ها و زیبایی‌ها در قاب دوربین عکاسان و گردشگران داخلی و خارجی می تواند در رونق گردشگری و توسعه استان بسیار مهم باشد.

رییس حوزه هنری کردستان ادامه داد: عید سعید فطر امسال رویداد بسیار مهمی با اجرای گروه هزار دف نوای رحمت حوزه هنری در پالنگان رقم خورد که صحنه ها و تصاویر ماندگاری را به ثبت رساند و این رویداد، یکی از محورهای این دوسالانه را به خود اختصاص داده است.

وی کردستان را مهد هنر و فرهنگ عنوان کرد و گفت: رویدادهای هنری و فرهنگی صورت گرفته در کردستان که برگرفته از باورها و پتانسیل های بومی این مردم است در نوع خود بی نظیر بوده که با فراهم سازی بسترهای لازم و معرفی و اجرای منظم آن در بخش صنعت توریسم بین المللی می توان گام های اساسی برداشت و این منطقه را به قطب صنعت گردشگری در کشور تبدیل کرد.

مرادی به بخش های این دوسالانه اشاره کرد و افزود: عکاسی حرفه ای، عکاسی با تلفن همراه و اجرای گروه هزار دف در پالنگان بخش هایی است که در این دو سالانه در نظر گرفته شده است و علاقه مندان و عکاسان داخلی و خارجی می توانند آثار خود را تا پایان خرداد ۱۴۰۱ به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی در زمینه مقررات این دو سالانه نیز گفت: همه افراد در هر رده سنی می توانند در بخش‌های سه گانه این رویداد با ارسال اثر حضور داشته باشند که در بخش حرفه ای و آماتور، آثار به ۲ صورت تک عکس و مجموعه توسط داوران مطرح و شناخته شده مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت در هر بخش نفرات برتر معرفی و تجلیل می شوند.

رییس حوزه هنری کردستان افزود: در بخش اجرای گروه هزار دف در پالنگان نیز علاقه مندان و عکاسان می توانند جدا از ۲ بخش دیگر، در بخش تک عکس پنج فریم و در مجموع هفت فریم را ارسال کنند که داوری این بخش نیز جداگانه انجام و نفرات برتر معرفی می شوند.

وی یادآور شد: درج نام و نام خانوادگی به همراه نام استان و شهر و عنوان عکس برای تمام شرکت کنندگان در این دوسالانه ضروری است و هرگونه مسوولیت در قبال آثار ارسالی به عهده شرکت کننده است.

مرادی با بیان اینکه آثار برتر این دوسالانه در قالب نمایشگاه و کتاب در معرض نمایش علاقه مندان قرار خواهد گرفت، گفت: از ۲۰ اردیبهشت تا ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ فرصت ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره وجود دارد و ۲۴ تیر ۱۴۰۱ نفرات برگزیده معرفی و تجلیل می شوند.

رییس حوزه هنری کردستان در خصوص نحوه ارسال آثار گفت: متقاضیان حضور در این دوسالانه می توانند آثار خود را در بخش های مختلف اعلام شده به آدرس ایمیل info@artsanandaj.ir ارسال کنند.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان