معاون دادستان کل کشور: اهداف شعار سال با عمل محقق می‌شود


معاون دادستان کل کشور: اهداف شعار سال با عمل محقق می‌شود

قرچک - ایرنا - معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: اهداف شعار سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین نه با شعار که با عمل و تأمین ابزارهای مورد نیاز محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید عمرانی روز چهارشنبه در بازدید سرزده از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی قرچک اظهار داشت : مهمترین ابزار تحقق اهداف شعار سال مد نظر رهبر معظم انقلاب، دستگاه‌های حاکمیتی به عنوان خادمان مردم هستند که باید تمامی زیرساخت‌های مورد نیاز صاحبان صنایع را تأمین کنند.

وی با اشاره به لزوم شفاف‌سازی تمامی امور برای صاحبان صنایع از سوی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی گفت: تولیدکننده برای ادامه روند تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار، به آرامش نیاز دارد و این مهم با اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح به صاحبان صنایع محقق می‌شود.

عمرانی تأکید کرد: دستگاه حاکمیتی موظف است تا برای نظم بخشیدن به فعالیت واحدهای تولیدی، تمامی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار صاحبان صنایع قرار دهد، اگر مقرر شده که به دلیل کمبود انرژی، برق واحدهای صنعتی قطع شود، لازم است که از قبل، زمان دقیق آن اعلام گردد چرا که قطعی بدون برنامه می‌تواند در صنایعی مانند فولاد خسارات چندین میلیاردی به همراه داشته باشد.

وی گفت: در برهه‌ای از دوران هشت سال دفاع مقدس که کشور با کمبود انرژی برق همراه بود، جداول قطعی برق شهرها و محلات به درستی اطلاع رسانی می‌شد و مردم می‌توانستند بر اساس وضعیت اعلام شده، برنامه زندگی عادی خود را مدیریت کنند، بنابراین بیش از کمبود برق، این بی‌برنامگی است که برای تولید کنندگان مشکل ایجاد می‌کند.

معاون قضایی دادستان کل کشور تصریح کرد: اگر از صاحبان صنایع درخواست می‌شود تا در مصرف آب صرفه‌جویی کنند، در کنار آن باید آب مورد نیاز آنان را نیز تأمین کرد، صنعت بدون برق و آب نمی‌توان شعار سال را محقق کند.

وی بر لزوم احصاء مشکلات صاحبان صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی از سوی مسئولان گفت: اگر مشکلات به درستی از سوی مسئولان و با کمک صاحبان صنایع احصا و در ستادهای اقتصاد مقاومتی و تسهیل و رفع موانع تولید مطرح شود، قطعا می‌توان اوضاع بهتری را برای شهرک‌های صنعتی فراهم کرد و در این میسر،دستگاه قضا نیز همراه تولیدکنندگان بوده و با

پیگیری امور از سوی مسئولان کشوری، به روند تولید سرعت می‌بخشد.

عمرانی تأکید کرد: با انکار و کتمان وجود مشکلات، موانع تولید رفع نمی‌شود، مشکلات تا زمانی که بیان نشود، راه حلی برای رفع آن ارائه نخواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات برخی از صاحبان صنایع در حوزه تأمین اجتماعی و مالیات گفت: دریافت مالیات و حق بیمه باید با توجه به کارکردهای واحدهای صنعتی و با عدالت همراه باشد، اگر قرار باشد که سرمایه‌گذار در پیچ وخم‌های اداری گرفتار شود، قطعا سرمایه‌گذاران جدیدی به کار تولید روی نیاورده و سرمایه خود را وارد بازارهای دیگری نظیر سکه و دلار می‌کنند که این امر به اقتصاد کشور ضربه جدی وارد می‌سازد.

معاون دادستان کل کشور با تأکید بر لزوم استفاده از تجارب شهرک‌های صنعتی خصوصی و دولتی در سایر مناطق استان تهران گفت: اگر قرار است هزینه‌ای از صاحبان صنایع برای تأمین زیرساخت‌ها دریافت شود، لازم است تا نحوه هزینه‌کرد و علت آن به صورت شفاف ارائه شود تا مشارکت تولید کنندگان همیشگی و با همراهی بیشتری صورت گیرد.

شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
۲۰۰ واحد تولیدی با ۵ هزار فرصت شغلی در شهرک صنعتی قرچک مستقر می‌باشند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویر جنجال‌ساز از مجری زن سابق صداوسیما در BBC