12 ساعت تلاش برای نجات مصدوم در ارتفاعات منطقه گلیل شیروان


بجنورد- ایرنا- سرپرست جمعیت هلال احمر شیروان گفت: فردی که به قصد گردشگری...
بجنورد- ایرنا- سرپرست جمعیت هلال احمر شیروان گفت: فردی که به قصد گردشگری در ارتفاعات صعب العبور منطقه گلیل از توابع بخش سرحد این شهرستان سقوط کرده بود، نجات یافت.

محسن نوروزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی تماس تلفنی مبنی بر سقوط مرد ۵۴ ساله در این ارتفاعات، تیم نخست هلال احمر که متشکل از چهار نفر بود به منطقه اعزام شدند و پس از طی کردن مسافت طولانی و سه ساعت پیاده روی با استفاده از بسکت، برانکار و ابزار کوهستان مصدوم را نجات دادند.

وی با بیان اینکه فرد دچار شکستگی شدید ناحیه ساق پا شده بود خاطرنشان کرد: با اعزام تیم دوم که متشکل از سه نفر بودند، پس از حمل مصدوم به داخل آمبولانس با حضور رییس هلال احمر شیروان و توسط نیروهای جمعیت آتل بندی، تزریق سرم، کنترل علائم حیاتی و اقدامات اولیه بر روی فرد انجام شد.

نوروزی اضافه کرد: پس از ۱۲ ساعت تلاش نیروهای هلال احمر شهرستان و طی کردن مسافت طولانی که همراه با ۶ ساعت پیاده روی به صورت رفت و برگشت در ارتفاعات صعب العبور بود و طی کردن مسافت ۹۰ کیلومتری از منطقه گلیل تا شهر با خودرو، مصدوم به بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی شیروان تحویل داده شد.

منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی با ۱۸ هزار هکتار وسعت در شمال شهرستان شیروان و مرز بین ایران و ترکمنستان قرار دارد که دارای ذخیره گاه غنی و ارزشمند گیاهی و جانوری است. این منطقه در ۸۵ کیلومتری شهر شیروان قرار دارد که با توجه به دارا بودن ویژگیهای خاص طبیعی از جمله جنگلهای انبوه ارس و گوناگونی پوشش گیاهی و نیز زیست خالص ترین قوچ اوریال، در ۲۷ تیرماه ۱۳۵۰ به عنوان منطقه حفاظت شده زیست محیطی اعالم شده است.
منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی دارای آب و هوایی عموما کوهستانی، با شیب های تند و دره های عمیق و صخره های مرتفع است، این منطقه قسمتی از رشته کوه های موسوم به کپه داغ را تشکیل می دهد و از مناظر زیبایی برخوردار است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته