دانش آموزان قزوینی از همراه داشتن تلفن همراه و تبلت در مدرسه خودداری کنند


دانش آموزان قزوینی از همراه داشتن تلفن همراه و تبلت در مدرسه خودداری کنند

قزوین- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه آموزش‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود و نیازی به استفاده از تلفن همراه یا تبلت نیست، گفت: دانش آموزان قزوینی از همراه داشتن گوشی همراه در مدرسه خودداری کنند.

نقی سیاهکالی مرادی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در طول ۲ سال گذشته با شیوع کرونا دانش آموزان به اندازه کافی از فضای مجازی آسیب دیدند و بنابراین همراه داشتن گوشی تلفن در مدرسه ممنوع است و از اولیا می‌خواهیم که فرزندانشان با خود گوشی همراه و تبلت به مدرسه نبرند.

وی از مدیران مدارس خواست تا با جدیت با کمک انجمن اولیا و مربیان و توجیه و اقناع سازی خانواده‌ها آنان نسبت به این امر مبادرت ورزند و در این زمینه با سعه صدر به مشکلات دانش آموزان رسیدگی کنند.

سیاهکالی مرادی تصریح کرد: پیشگیری از آسیب اجتماعی از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش استان قزوین است که در این زمینه مشارکت و همکاری نهادها و افراد تأثیرگذار، لازم و ضروری است.

این مسوول تاکید کرد: خانواده‌ها نباید غافل از آسیب‌های فضای مجازی که در کمین دانش آموزان است باشند، ارتقای سواد رسانه‌ای امروز از نیازمندی‌های همه ماست و باید به فرزندانمان کمک کنیم تا در از این آسیب‌ها در آمان باشند.

سیاهکالی مرادی خاطرنشان کرد: دانش آموزان ما باید مهارت‌های زندگی، امید، انگیزه، عاطفه و مهرورزی و پویایی را در مدرسه در کنار مسائل آموزشی بیاموزند.

وی یادآور شد: آموزش‌های مجازی هرچند سبب شد که چراغ آموزش در دوره کرونا خاموش نشود، اما آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان را افزایش داد.

سیاهکالی مرادی افزود:آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگی و انسان ساز نقش بسیار مهم و اساسی در سرنوشت و آینده کشور دارد و وظیفه سنگین تربیت نیروی انسانی متناسب با اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین