امام جمعه بجنورد: اصلاح ارز ترجیحی برخی کالاها ضروری بود


امام جمعه بجنورد: اصلاح ارز ترجیحی برخی کالاها ضروری بود

بجنورد ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: اصلاح ارز ترجیحی برخی کالاها ضروری بود اما گران شدن مرغ، تخم مرغ ، روغن و لبنیات که ربطی به دیگر کالاها ندارد بهانه ای برای افزایش قیمت ها شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام رضا نوری در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته اظهار داشت: مسوولان نظارت کنند تا گران شدن کالاهایی که دولت ارز ترجیحی آن ها را حذف کرد بهانه ای برای گران فروشی کالاهای دیگر توسط سودجویان نشود.

وی خاطرنشان کرد: ارز ترجیحی، یارانه ای بود که دولت به کالاهای خاص می داد و این ارز به طور کامل حذف نشده است و یارانه آرد و بنزین همچنان که حذف نشده است.

خطیب جمعه بجنورد با بیان اینکه در طول چند سال گذشته که این نوع ارز وارد اقتصاد شد، فسادزا بود، افزود: این یارانه را به عده ای انگشت شمار می دادند و به جای آن که صرف واردات کالاهای تعریف شده شود تا دردی از مردم را دوا کند در بازار آزاد فروخته می شد.

وی گفت: کالاهایی که با پول مردم خریده می شد سر از کشورهای همسایه در می آورد.

حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه دولت در این مورد از آبروی خود مایه گذاشته است افزود: شاید هر دولتی قادر نبود دست به این تصمیم بزند و قرار شد میلیاردها تومانی که به جیب افراد خاصی می رفت به مردم بدهند و قیمت ها افزایش یافت اما از آن سود به مردم دهک های پایین جامعه یارانه ۶۰۰ هزار تومانی داده می شود و کسی که کمتر از کالاهایی که گران شده مصرف کند بقیه این یارانه در جیبش باقی می ماند.

وی افزود: مردم ما که ۴۳ سال است در پای نظام اسلامی مانده اند و در برابر استکبار و سودجویان و خواه و زیاده خواهان ایستاده اند بدانند که آسایش و آسانی در انتظارشان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود به روز معلم و کارگر اشاره کرد و گفت: معلمی شغل مهمی است تربیت نسل آینده ما در دست معلمان است و باید حرمت کارگران را نگه داشت و از تولید و مجموعه های دانش بنیان حمایت کرد.

وی با اشاره به اینکه واردات بی رویه و غیرمنطقی زمینه اشتغال کارگران را زا بین می‌برد گفت: با ورود هر میلیارد تومان واردات در حوزه های مختلف گفته می شود صد هزار جوان ایرانی بیکار می شود و این در حالی است که اگر بیکاری باشد جوانان نمی توانند ازدواج کنند.

امام جمعه بجنورد خواهان کیفی سازی و حمایت از شرکت های دانش بنیان شد و افزود: اگر شرکتهای دانش بنیان حمایت شوند تحریم ها خنثی می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی