خطیب جمعه کرمان: مسئولان شرایط کشور را برای مردم توضیح دهند


خطیب جمعه کرمان: مسئولان شرایط کشور را برای مردم توضیح دهند

کرمان - ایرنا - امام جمعه موقت کرمان با اشاره به تلاش دولت برای توزیع عادلانه یارانه ها گفت: باید مراقب باشیم تا فریب فضای مجازی را نخوریم و مسئولان نیز باید برای مردم شرایط و وضعیت کشور و کارهایی که انجام شده را توضیح دهند، تا امیدها تضعیف نشود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی توکلی در خطبه های نماز جمعه شهر کرمان در مصلای امام‌ علی (ع) افزود: کارهایی که مسئولان انجام می‌دهند زود یا دیر نتیجه می‌دهد، اگر چه ابتدای کار به نظر ایرادات و اشکالاتی وجود دارد، اما یکی از پرستاران درمان این اقتصاد، خود مردم هستند.

وی ادامه داد: باید بپذیریم همه در این حرکت بزرگ نقش داشته باشیم و کسی که حرص می‌زند و کالاها را به اندازه چند ماه ذخیره می‌کند، نمی‌خواهد به اقتصاد کشور کمک کند، این فرد حق دیگران را ضایع می‌کند، زیرا همه چیز در کشور وجود دارد و قحطی نیامده و نخواهد آمد.

خطیب جمعه کرمان افزود: باید بپذیریم به بحث اقتصاد مقاومتی که شاه‌بیت ادبیات اقتصادی و امنیتی رهبر معظم انقلاب اسلامی طی این چند سال بود بی‌توجهی شده است.

وی تاکید کرد: مسئولان به این درایت و دوراندیشی ولی فقیه بی‌اعتنایی کردند و آن راه را نرفتند بلکه به سمت و سویی رفتند که آسیب پذیری ما بیشتر شد و اگر برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها طی سال‌های اخیر در این مسیر قرار می‌گرفت، کشور ما امروز اینقدر آسیب‌پذیر نبود.

حجت الاسلام توکلی ادامه داد: از طرف دیگر در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری‌ها به بخش خصوصی در سال‌های اخیر بر خلاف اقتصاد مقاومتی انجام شد و از این واگذاری‌ها هیچ‌چیز دست مردم را نگرفت بلکه فاصله طبقاتی نیز بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه کسی منکر مشکلات اقتصادی کشور نیست تصریح کرد: اقتصاد کشور نیاز به یک جراحی بزرگ داشت، اما دولت‌های گذشته معمولا در چهار سال اول به دلیل نارضایتی مردم انجام نمی دادند، اما دولت فعلی از ابتدای کار بنا را بر این جراحی گذاشت که سخت و بزرگ است و درد و عفونت دارد و طرفدار می‌خواهد.

خطیب جمعه کرمان اظهار داشت: مردم ما مناعت طبع دارند و برخلاف برخی کشورها با اینکه اعتراض و انتقاد دارند، اما عمل خلاف انضباط اجتماعی صورت نگرفته که قابل تقدیر است و باید به نحوی مشکلات مردم حل شود.

وی با تاکید بر مطالبه گری مردم گفت: امروز در فضای مجازی معاندین این فضا را آلوده کرده‌اند و رسانه‌های دشمن درصدد تخریب مسئولان نظام و فضای جامعه هستند و مردم ما باید مراقب باشند که فریب این تبلیغات سوء را نخورده و هر چیزی را که در فضای مجازی می‌بینند، باور نکنند و این مطالبه‌گری از مسئولان باید محترمانه باشد.

حجت الاسلام توکلی اظهار داشت: استاندار کرمان در سطوح مختلف وضعیت مدیران را مشخص و تاخیر چند ماهه را جبران کند و و مدیران انقلابی، مردمی، متدین، و جهادی که دلشان برای مردم بسوزد انتخاب شوند و مشکلات مردم را بخصوص در بخش صنعت و کشاورزی حل کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!