دیگه چه خبر از نمایشگاه/ روز سوم


دیگه چه خبر از نمایشگاه/ روز سوم

تهران- ایرنا- مهمانان مختلف از کشورهای گوناگون، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است که در کنار حضور پرشور مردم برای بازدید از نمایشگاه کتاب به این رویداد فرهنگی شور و هیجان بسیاری داده است.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، روز سوم نمایشگاه با وجود غرفه‌های خالی مانده، با شور و شوق، به کار خود ادامه داد. مخاطبان که دو سال وقفه بین نمایشگاه سی و دوم و سی و سوم، مانع حضور پررنگشان در نمایشگاه نشده است، امسال هم شاهد رویدادهای مختلف فرهنگی در کنار خرید و عرضه کتاب بودند.

گمنامی ادبیات ایران در کشورهای خارجی

نماینده سفارت مکزیک در ایران معتقد است با وجود آثار فاخر موجود در زبان و ادبیات فارسی، اغلب این آثار در کشورهای خارجی ناشناخته است.

انریکه اوئرتا، نماینده سفارت مکزیک در ایران در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب به اقامت شش ماهه خود در ایران اشاره کرد و گفت: در مدت حضورم در ایران با آثار فاخر متعددی آشنا شدم که متاسفانه در کشورهای خارجی شناخته شده نیستند.

وی شاهنامه فردوسی و دیوان حافظ شیرازی را از جمله این آثار دانست و تصریح کرد: در سفر به قم، کاشان، اصفهان و شیراز نیز نمونه‌های فاخری از زبان و ادبیات فارسی را مشاهده کردم.

مسئول غرفه مکزیک در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ادامه داد: اقداماتی از جمله ترجمه دیوان حافظ به زبان اسپانیایی انجام شده، اما لازم است ساکنان سایر کشورها با زیبایی و عمق زبان و ادبیات فارسی آشنا شوند.

اوئرتا با اشاره به اینکه غرفه مکزیک آثار متنوعی در حوزه کودک و نوجوان، توریسم، موضوعات علمی، شعر و ادبیات به مراجعان عرضه می‌کند، اضافه کرد: بخشی از این کتاب ها مربوط به آثار ترجمه شده ایران و بخشی آثار منتشره در مکزیک و آمریکای لاتین هستند.

وی در پایان تصریح کرد: ایران کشوری زیبا با جاذبه‌های متعدد است و این زیبایی در آثار تولیدی شعر و ادبیات فارسی نمود عینی دارد.

پاسخگویی به بیش از ۱۰ هزار تماس در سه روز اول

دیگه چه خبر از نمایشگاه/ روز سوم

بنا بر اعلام قائم مقام نمایشگاه کتاب، در بخش نمایشگاه مجازی تا به امروز بیش از ۲۰۰ هزار جلد کتاب بارگزاری شده و تعداد نسخ فروخته شده ۱۵۶ هزار و ۹۵۴ مورد است. در عین حال تعداد سفارش ثبت شده ۵۳ هزار و ۶۳ مورد است و ارزش ریالی کتب فروخته شده ۱۳۷ میلیارد ریال محاسبه شده است.

علی رمضانی، به ارسال ۱۳ هزار و ۸۱۷ سفارش اشاره کرد و گفت: از ابتدای نمایشگاه ۷۰ نفر در مرکز پاسخگویی به بخش مجازی مستقر شده‌اند و تاکنون به ۱۰ هزار تماس پاسخ داده شده و پاسخگویان ۳هزار و ۳۰۰ تماس با مردم داشته‌اند.

برای «استقلال» به عنوان برجسته‌ترین شعار انقلاب محتوای لازم را نداریم

دیگه چه خبر از نمایشگاه/ روز سوم

نشست بررسی ادبیات داستانی انقلاب اسلامی با همکاری انتشارات شهید کاظمی و مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد. در این نشست حامد اشتری کارشناس ادبیات انقلاب اسلامی، مرتضی احمر نویسنده کتاب آرامش و سید محسن امامیان به گفتگو پرداختند.

حامد اشتری با بیان اینکه ما در موضوع انقلاب اسلامی محتوا نداریم بیان کرد: ما از سال ۱۳۴۲ و قبل از این سال اصلاً روایتی نداریم یا روایت‌های خارج از تهران کجاست. برای برجسته‌ترین شعار انقلاب که استقلال است متأسفانه محتوای لازم وجود ندارد. علاوه بر این‌ها گفتمان عدالتی که پرچم‌دار آن انقلاب اسلامی است در آن حد نیست که ما بتوانیم از آن محصول و گفتمان جدیدتری تولید کنیم.

مرتضی احمر نویسنده کتاب در ادامه مراسم گفت: این رمان با موضوع و محوریت خودِ آرامش است. محوریت اصلی بهم ریختگی این آرامش است که بهترین بستر آرامش سبک زندگی است. پایه این رمان سبک زندگی است. در کتاب آرامش، در بخشی مجزا به مسائل رسانه‌ها و فضای مجازی که حریم خیلی از خانواده‌ها را درنوردیده اشاره‌ای هم شده است.

رونمایی از کتاب اسلام و چالش‌های دوره مدرن

دیگه چه خبر از نمایشگاه/ روز سوم

رونمایی از کتاب اسلام و چالش‌های دوره مدرن، نوشته مارکوس فیدلر و ترجمه حجت الاسلام محمد مهدی ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی امروز در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب و در سرای ملل واقع در نیم طبقه شبستان اصلی مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ مهدی اصفهانی، رئیس بنیاد مطالعات اسامی در آلمان؛ حجت السلام موحد، مدیرعامل مؤسسه الهدی و حجت السلام ابوالقاسمی، پژوهشگر و استاد دانشگاه در این نشست حضور داشتند.

این کتاب ۲۲۵ صفحه دارد که شامل پنج فصل است و از مبانی شروع شده و راجع به اصل شریعت مباحثی را مطرح کرده و درباره نقد اسلام و دموکراسی و حقوق انسان صحبت کرده و به ۸۰ سوال پاسخ گفته است.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه خانه کتاب و ادبیات ایران، برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان