رصد توییتری نمایندگان؛ سکوت بهترین گزینه برای بانیان وضع موجود است


رصد توییتری نمایندگان؛ سکوت بهترین گزینه برای بانیان وضع موجود است

تهران - ایرنا - نماینده مردم ساری و میاندرود نوشت: سکوت بهترین گزینه برای بانیان وضع موجود در دولت های قبل و ادوار مجالس است که سالها بی عدالتی به معنای انتفاع بیشتر ثروتمندان از یارانه، قاچاق کالاهای اساسی و چپاول بیت‌المال را به تماشا نشستند.

به گزارش ایرنا، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه نظرات خود را درباره جامانده‌ها از دریافت یارانه، تایید طرح جهش تولید دانش‌بنیان در شورای نگهبان، اشاعه آشوب در فضای مجازی، عدم انحصار در واردات خودرو و اقدام شجاعانه دولت درسوق دادن اقتصاد غیرمولد بیان کردند.

علی حدادی ‏‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی در حساب توییتری خود نوشت: طرح دولت در اختصاص یارانه برخی کالاهای اساسی به جای وارد کننده به مصرف کننده نهایی خوب است اما باید وزیر محترم کار از قبل برای جامانده‌ها از دریافت یارانه، تدبیری می‌اندیشید تا مردم دچار تشویش و نگرانی نشوند و باید زیرساختها قبل از اقدام به صورت کامل آماده می‌شد.

سکوت بهترین گزینه برای بانیان وضع موجود در دولت های قبل و ادوار مجالس است

اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان هم در توییتی عنوان کرد: سکوت بهترین گزینه برای بانیان وضع موجود در دولت های قبل و ادوار مجالس است که سالها بی عدالتی به معنای انتفاع بیشتر ثروتمندان از یارانه، قاچاق کالاهای اساسی و چپاول بیت‌المال را به تماشا نشستند و دولتی را در بدترین شرایط نسبت به دولتهای قبل تحویل رئیسی دادند.

مطهری همچنین در توییت دیگری نوشت: نفوذ با توطئه دشمن شکل می گیرد و از سوی به اصطلاح خودی ها حمایت. نمونه اش، عیسی کلانتری معاون روحانی، کاوه مدنی متهم به ارتباط با موساد که از کشور گریخته را فردی نخبه و متشرع قلمداد و روزنامه جمهوری اسلامی "تکرار دروغ خشکسالی سی ساله ایران" را منتشر می‌کند.

سید محسن دهنوی نماینده مردم تهران نیز توییت کرد: طرح جهش تولید دانش‌بنیان در شورای نگهبان بررسی و تایید شد. ضمن تبریک به همه فعالان زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان، اکنون وظیفه دولت است که آیین‌نامه‌های مربوطه را به تصویب برساند و قانون را اجرایی نماید. مجلس نیز مثل قبل همه ظرفیت‌ها را برای تحقق تولید دانش‌بنیان پای کار خواهد آورد.

همچنین محمد حسن آصفری ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب بهتراست دولت یارانه را به همه مردم ایران بدهد، به همه به یک اندازه. اگرهم هدف دولت کمک به دهک‌های پایین می‌باشد؛ بهتر است در قالبی غیر از یارانه باشد، چراکه ارز٤٢٠٠ متعلق به همه ملت ایران است. البته که این پول هجده بیست میلیاردی نباید از جایی غیر از سفره مردم سر در بیاورد.

سیدمصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران هم در حساب مجازی خود توییت کرد: فضای مجازی لجام گسیخته ابزاری شده است برای اشاعه آشوب، به جای تشویق به همکاری عمومی برای پیشبرد تحول بنیادین اصلاحی و مبارزه با فساد.

مهرداد ویس‌کرمی ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم خرم آباد و چگنی نیز در رشته توییتی نوشت: با توجه اشکالات اجرایی مصوبه کنکوری اخیر شورای انقلاب فرهنگی و عنایت ویژه رئیس جمهور محترم به رفع مشکل مزبور، طی دو جلسه اخیر شورای سنجش و کمیته آن، ابعاد مسأله بررسی و پیشنهادات اصلاحی لازم ارائه گردید و به زودی تصمیم جدید در مورد کنکور۱۴۰۲ و بعد از آن اعلام می شود.

وی در توییت دیگری عنوان کرد: علت لغو پروازهای هما به خرم آباد را از مدیر عامل شرکت جویا شدم. ایشان نتیجه محاسبات کارشناسی در مورد ایمنی پرواز هواپیماهای ای تی آر در شرایط کنونی آب و هوایی را علت لغو پروازها معرفی و قول دادند به محض رفع مشکل یا امکان جایگزینی مدل مناسب تر هواپیما، پروازها از سر گرفته شود.

همچنین جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد توییت کرد: در حاشیه جلسه کمیسیون اصل ۹۰ با وزیر محترم صمت راجع به جزئیات آئین‌نامه واردات خودرو صحبت داشتم. نکات خوب و امیدوار کننده‌ای بیان شد، یکی از آنها عدم انحصار در واردات بود. با دقت و وسواس و از بعد نظارتی پیگیری‌های لازم را خواهم داشت و نتایج را صادقانه با مردم درمیان خواهم گذاشت.

جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ هم در توییتی با هشتگ‌های وزارت علوم، وزارت بهداشت و سازمان سنجش نوشت: با یکسال عمر و روح و روانِ جوانان این مرز و بوم بازی نکنید! قانون فصل الخطاب است.

مصطفی نخعی نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه نیز در توییتر عنوان کرد: اقدام شجاعانه دولت درسوق دادن اقتصاد غیرمولد ورانتی با بهره‌وری پایین به یک اقتصاد مولد،جای قدردانی دارد. برابر بررسی‌های میدانی و نارضایتی مردم از نواقص موجود درسامانه رفاه ایرانیان، بازنگری جدی درنحوه اخذ اطلاعات، بروزرسانی داده های موجود و مهمتر فرمول محاسبه دهک ها یک ضرورت است.

همچنین سیدنظام الدین موسوی نماینده مردم تهران توییت کرد: حتی منتقدان سرسخت حذف ارز ۴۲۰۰تومانی هم مسئولیت پذیری دولت بویژه رئیس جمهور آیت الله رئیسی در این جراحی بزرگ اقتصادی را ارج می نهند. حقیقتاً فرق اساسی است بین آنکه خودش هم صبح جمعه خبردار می‌شود چه شده، تا آنکه صبح جمعه بین مردم کوچه و بازار می رود و با آنها رو در رو صحبت می‌کند.

‏‏‏محمد صفایی نماینده مردم شهرستانهای گناباد و بجستان هم در توییتر با هشتگ اصلاح اقتصادی، نوشت: اول باید چاله زده می شد، بعد منار تهیه می گردید، حال که این اقدام صورت گرفته انتظار است هر چه سریعتر وزارت کار با همکاری وزارت کشور با یک بسیج تمام عیار، نواقص طرح را برطرف نمایند.

همچنین علی خضریان نماینده مردم تهران توییت کرد: شهادت شیرین ابو عاقله به دست نظامیان صهیونیست، در عمل موجب وحدت هر چه بیشتر فلسطینی‌ها با ادیان مختلف و تبدیل به یک نماد و انگیزه جدید در جبهه مقاومت شده است. مراسم تشییع پیکر این شهید، حکایت از هراس تجاوزگران از این نماد و نوید بخش وقوع تحولات روشن برای فلسطین است.

محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت و خمام هم در حساب توییتری خود نوشت: دولت در سالهای اخیر با دلار جهانگیری فنر قیمت‌ها را فشرده نگه داشته بود؛ تنها جایگزین واقعی‌سازی کنترل شده قیمت ها، انفجار مهارنشدنی آن در سال‌های آینده بود که فاجعه به بار می‌آورد. با این وجود نظارت بر بازار و بروزرسانی بانک اطلاعات خانوار دو اهرم مهم برای اجرای موفق طرح است.

علی بابایی کارنامی ‏‏نماینده مردم ساری و میاندرود نیز در توییتی عنوان کرد: این روزها سوال مهم این است که تفاوت بین آبان ۹۸ و بروز آشوب و هرج و مرج و اردیبهشت ۱۴۰۱ و آرامش حاکم بر کشور در چیست؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روز ملی ایمنی حمل و نقل، یادآور مسئولیت اجتماعی همگانی با مشارکت مردم