کنگره شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان برگزار می‌شود


کنگره شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان  برگزار می‌شود

اصفهان - ایرنا - مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به برگزاری دوازدهمین کنگره استانی شهدای طلبه و روحانی این خطه در روز 29 اردیبهشت، گفت: افتخار روحانیت شیعه پیشگامی در میدان ایثار و شهادت است است.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین رحمت‌اله صادقی روز دوشنبه در نشست خبری کنگره استانی شهدای طلبه و روحانی اصفهان افزود: چهارهزار طلبه و روحانی در سطح کشور به شهادت رسیده‌اند که این آمار نشان می‌دهد اگر روحانیان تبلیغ می‌کنند خود در میدان عمل پیشتاز هستند و این افتخار روحانیت شیعه است.
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان تصریح کرد: از مجموع قریب چهار هزار طلبه و روحانی شهید کشور ۱۱۱ نفر در ترور، ۳۸ نفر در دفاع از حرم، ۵۷ نفر در حکومت های گذشته از مشروطه تا انقلاب اسلامی و بقیه در سال‌های دفاع مقدس به شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: طلاب و روحانیان در دفاع مقدس علاوه بر سنگر تبلیغ ، به عنوان رزمنده در جایگاه یک رزمنده تکاور تا فرماندهی گروهان، گردان، تبپ، لشکر، قرارگاه نقش‌آفرینی کرده ‌اند و به عنوان مثال شهید ردانی‌پور در جایگاه فرماندهی قرارگاه بود.
حجت‌الاسلام صادقی گفت: اقامه نماز جماعت، برگزاری مجالس عزاداری، فعالیت‌های تبلیغی، تبلیغ چهره به چهره و همچنین دعوت عموم مردم برای حضور در جبهه‌های دفاع از دیگر خدمات فعالیت‌های طلاب و روحانیان بوده است.
وی به نقش طلاب و روحانیان در خدمت رسانی به مردم در سال‌های پس از دفاع مقدس اظهار کرد: در زمان شیوع کرونا نیز طلاب جهادی گام به گام کادر پزشکی در بیمارستان‌ها به یاری بیماران شتافتند یا در قبرستان‌ها حضور یافتند و حتی در شرایط ابتدایی اولیه شیوع کرونا اجازه ندادند یک میّت کرونایی بدون تغسیل و تکفین دفن شوند.
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان افزود: طلاب جهادی خواهر و برادر در سیل و زلزله اولین کسانی بودند که وارد منطقه می‌شدند و آخرین کسانی بودند که از منطقه خارج می‌شدند و در مسیر خدمت به مردم از جان و مال و آبروی خود مایه می‌گذاشتند.
وی با اشاره به شهادت ۵۹۰ طلبه و روحانی در سال‌های دفاع مقدس تصریح کرد: اصفهان در بین استان‌های دیگر بیشترین تعداد شهید را تقدیم کرده است و در جایگاه بعدی استان‌های تهران و مازندران قرار دارند.
حجت‌الاسلام صادقی خاطر نشان کرد: استان اصفهان همچنین با ۲۱۵ جانباز بیشترین تعداد جانباز طلبه و روحانی را به خود اختصاص داده است و امروز اجلاسیه طلاب و روحانی جانباز در مشهد برگزار می‌شود که ۱۶ نفر از جانبازان بالای ۷۰ درصد در این مراسم حضور پیدا کرده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: از مجموعه ۵۹۰ شهید طلبه و روحانی اصفهان، ۵۵۷ نفر در دفاع مقدس، ۱۸ نفر با ترور یا انفجار، یک نفر طلبه خواهر در مکه مکرمه، یک نفر نجف، یک نفر کربلا، یک نفر در پاکستان، یک نفر در بوسنی و هرزگوین به شهادت رسیده‌اند.
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به برگزاری اولین کنگره سراسری شهدای طلبه و روحانی سراسر کشور در روز چهارم خرداد در قم، اضافه کرد: امسال دوازدهمین کنگره شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان به دلیل اینکه این استان بالاترین تعداد شهید را به خود اختصاص داده است در راستای کنگره سراسری طلبه و روحانی کشور روز ۲۹ اردیبهشت در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: از مجموع ۵۹۰ شهید طلبه و روحانی استان ۱۴۶ شهید ساکن شهرستان اصفهان، ۱۱۳ شهید ساکن شهرستان نجف آباد، ۹۲ شهید ساکن کاشان و سایر شهدای طلبه و روحانی ساکن سایر شهرستان‌های استان بوده‌اند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!