امام جمعه همدان: نیازمند حرکت نخبگان به سمت تحقق تمدن اسلامی هستیم


امام جمعه همدان: نیازمند حرکت نخبگان به سمت تحقق تمدن اسلامی هستیم

همدان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه تمدن فعلی در برابر فرهنگ دینی و ارزش‌ها خنثی یا نافی آن است، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری جامعه نخبگان امروز باید به سمت تحقق تمدن اسلامی حرکت کنیم.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دفتر امام جمعه همدان، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» روز یک‌شنبه در دیدار «محمدمهدی طهرانچی» رییس دانشگاه آزاد کشور با بیان اینکه در روایات دینی بر عقلانیت بسیار تاکید شده است، افزود: امروز نیازمند طراحی زیربنای تمدنی هستیم که مبتنی بر عقلانیت باشد تا با تکمیل هوش شناختی، نسبت به ارزش‌ها بی‌تفاوت نباشد.

وی با اشاره به رویکرد جدید مجموعه دانشگاه آزاد در حوزه تولید علم، اظهار داشت: معمولا تحول در علوم انسانی با سختی فراوان و بسیار کند اتفاق می‌افتد، اما در همین ایام تغییر رویکردها در دانشگاه محسوس و قابل قدردانی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، یکی از مشکلات امروز در جامعه را سبک زندگی افراد دانست و تصریح کرد: محصول هوش شناختی بشر و تمدنی که امروز مبتنی بر کشف روابط است و به ارزش‌های انسانی کاری ندارد.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: گاهی اوقات طرحی در جامعه مطرح می‌شود اما به دلیل آنکه پیوست فرهنگی ندارد، به مسائل فرهنگی و ارزش‌ها آسیب وارد می‌ کند.

وی اظهار داشت: در مقام نظریه‌پردازی صحبت بسیار راحت است اما در مقام عمل به سادگی نمی‌توان تحول ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه علم مولفه اصلی قدرت است و مدیریت دنیا با عالمان، خاطرنشان کرد: یکی از فرق‌های دنیای امروز با صد سال پیش، در بحث میزان بهره از علم و دانش است.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه سرعت رشد علم بسیار بالاست و اگر کشوری در این عرصه متوقف شود به راحتی نمی‌تواند آن را جبران کند گفت: شناسایی و ترویج ارزش‌های اخلاقی و انسانی در راستای پیشرفت دانشگاه ضرورت محسوب می شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ضرورت فعالیت کشتارگاه های مرغ در تعطیلات