امسال هزار میلیارد ریال زکات در گلستان جمع آوری می‌شود


امسال هزار میلیارد ریال زکات در گلستان جمع آوری می‌شود

گرگان - ایرنا - رییس اداره زکات کمیته امداد حضرت امام (ره) گلستان پیش‌بینی کرد مردم این استان در پایان فصل برداشت محصول هزار میلیارد ریال زکات به این اداره پرداخت کنند.

حجت الاسلام امین هلاکو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: برای تحقق این هدف از ظرفیت هزار مبلغ شیعه و سنی، کارشناسان پهنه و مروجان جهادکشاورزی و هزار و ۲۰۰ عامل زکات ساماندهی شده به ویژه در مناطق روستایی استان استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: فعالیت جمع آوری زکات گندم و جو در گلستان از خرداد آغاز شده و تا مهرماه ادامه دارد.

حجت الاسلام هلاکو گفت: امسال در عید فطر، مردم مومن استان حدود ۳۲۰ میلیارد ریال زکات به صورت حضوری و اینترنتی پرداخت کردند.

به گفته وی برای جمع آوری زکات فطره در این استان هزار و ۵۰۰ پایگاه در روستاها، ادارات کمیته امداد، مراکز نیکوکاری و محله های برگزاری نماز عید فطر دایر شده بود.

رییس اداره زکات کمیته امداد گلستان گفت: سال قبل ۸۷ میلیارد ریال زکات از سوی مردم این استان پرداخت شد که این رقم در سرفصل های تامین جهیزیه، ساخت و تعمیر مسکن، درمان، تحصیل، آزادی زندانیان، معیشت، تهیه سبد کالا و اجرای طرح های عمرانی ضروری از جمله مسجد و غسالخانه و بهبود راه فرعی روستایی هزینه شد.

وی ادامه داد: مبالغ اعلام شده زکات گلستان بیشتر به صورت کالایی و بخشی نیز نقدی است که برابر دستورالعمل و قوانین شورای زکات (مصوب مجلس شورای اسلامی) با نظارت امام جمعه و کمیته امداد حضرت امام (ره) در مناطق جمع‌آوری شده هزینه می‌شود.

به گفته وی مردم گلستان در پرداخت زکات جزو سه استان برتر کشور به شمار می رود.

زکات از جمله واجبات مالی دین اسلام و از فروع دین است که بر اساس آن مسلمانان باید مقدار معینی از ۹ قلم کالا شامل گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند را برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور عمومی اجتماعی بپردازند.

۲۱۴ هزار خانوار بهره بردار بخش کشاورزی گلستان در ۶۶۷ هزار هکتار زمین زراعی مشغول فعالیت هستند که ۳۸ درصد اشتغال خالص استان را به خود اختصاص داده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی