939 تُن انواع کالاهای اساسی در میاندوآب توزیع شد


939 تُن انواع کالاهای اساسی در میاندوآب توزیع شد

مهاباد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: در راستای اجرای قانون انتزاع تکالیف مرتبط با تنظیم بازار و نظارت بر توزیع کالاهای اساسی از تاریخ اجرای این قانون (آذر سال گذشته تاکنون)، 939 تُن انواع کالاهای اساسی در این شهرستان توزیع شده است.

علی دیانتی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کالاها شامل ۵۴۸ تُن برنج، ۶۸ تُن قند، ۱۸۸ تُن شکر، ۹۱ تُن مرغ، ۲۴ تُن گوشت قرمز، هشت تُن تخم مرغ و ۲۰ تُن روغن صنف است که به نرخ دولتی تهیه و توسط بازرسان جهاد کشاورزی از طریق واحدهای صنفی توزیع شده است.

وی ادامه داد: در این شهرستان هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی از جمله چهار کالایی که در طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها، اصلاح قیمت داشته‌اند وجود ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: همچنین از زمان آغاز اجرای قانون انتزاع تکالیف مرتبط با تنظیم بازار به جهاد کشاورزی، مقدار ۸۲ هزار و ۲۴۰ کیلوگرم آرد یارانه‌ای شامل ۲ هزار و ۵۶ کیسه ۴۰ کیلویی، توسط بازرسان جهاد کشاورزی و عوامل مباره با کالای قاچاق این شهرستان کشف و ضبط شده است.

دیانتی یادآور شد: این میزان آرد پس از طی مراحل قانونی و انجام هماهنگی لازم با ارگان‌های مربوطه، در بین نانوایی‌های شهرستان توزیع شد.

وی با بیان اینکه کشتار مرغ در کشتارگاه این شهرستان شبانه انجام می‌گیرد، پایش و رصد تولید و عرضه گوشت مرغ به صورت شبانه‌روزی تداوم دارد، گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی هر شب با حضور در کشتارگاه صنعتی طیور بر روند کشتار و توزیع مرغ گرم و بررسی مطابقت حواله‌های صادره جهت تحویل مرغ زنده به کشتارگاه با محصول استحصالی نظارت می‌کنند.

دیانتی تاکید کرد: روزانه حدود ۲۲ تُن از محصول این کشتارگاه روانه بازار شهرستان می‌شود در حالیکه نیاز روزانه شهرستان به گوشت مرغ ۱۶ تُن است در این شرایط هیچ مشکلی در تامین گوشت مرغ مورد نیاز برای مردم وجود ندارد.

میاندوآب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و پس از ارومیه و خوی سومین شهرستان پرجمعیت این استان محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !