780 میلیارد ریال به حوزه آب و راه لوداب بویراحمد اختصاص یافت 


780 میلیارد ریال به حوزه آب و راه لوداب بویراحمد اختصاص یافت 

یاسوج - ایرنا - استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: 780 میلیارد ریال به 2 حوزه آب و راه بخش لوداب از توابع شهرستان بویراحمد اختصاص یافت. 

به گزارش ایرنا، سید علی احمدزاده روز پنجشنبه به همراه مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در جمع مردم بخش لوداب بویراحمد اظهار داشت: چهار بخش از توابع این استان به زودی به شهرستان ارتقا می یابد.

وی افزود: ۲ بخش در شهرستان کهگیلویه و ۲ بخش نیز در شهرستان بویراحمد بوده و به زودی نیز شهرستان شدن بخش لوداب بویراحمد مصوب خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مردم و مسئولان اجرایی بخش لوداب بویراحمد آمادگی لازم برای ارتقا و تبدیل شدن به شهرستان را داشته باشند.

احمدزاده با اشاره به تعجب از وضعیت روستاهای بخش لوداب بویراحمد، عنوان کرد: تنها ۲۲ روستا از ۱۳۲ روستای این بخش گازرسانی شده است.

وی ابراز داشت: ۳۰۰ میلیارد ریال در این بازدید برای اجرای طرح آبرسانی به شهر لوداب بویراحمد اختصاص یافته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای طرح آبرسانی به چهار شهر شهرستان کهگیلویه روند کندی دارد که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

احمدزاده اظهار داشت: اعتبار لازم برای تمامی جاده ‌های روستایی کهگیلویه و بویراحمد لحاظ شده که سهم جاده ‌های روستایی بخش لوداب بویراحمد ۱۸۰ میلیارد ریال است که در این بازدید اختصاص یافت.

وی افزود: اقدام ها و خدمات چشمگیری از سوی نظام در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده اما از ۱۳۲ روستای بخش لوداب بویراحمد ۶۰ تا ۷۰ روستا جاده ارتباطی مناسب ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هر چند که جاده های ارتباطی تمامی این روستاها را نمی توان به مدت یک سال انجام داد اما مسئولان اجرایی استان در آینده ای نزدیک به دنبال رفع چنین مشکلی هستند.

احمدزاده عنوان کرد: بمنظور ساخت سد در بخش لوداب بویراحمد با وزیر نیرو مذاکره، رایزنی و موضوع با جدیت پیگیری خواهد شد.

وی ابراز داشت: چنانچه این سد ساخته شود آب آشامیدنی و کشاورزی پایدار برای بخش لوداب بویراحمد تأمین می شود.

احمدزاده گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات محرومیت زدایی به طرح آبرسانی به بخش لوداب بویراحمد اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: ۳۰۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات استانی به این مبلغ افزوده می شود تا هر چه سریعتر و در مدت زمان کمتری آب بخش لوداب لوداب تأمین شود.

احمدزاده افزود: اعتبارات طرح های آب روستایی کهگیلویه و بویراحمد ۶ هزار میلیارد ریال افزایش یافته و به جای ۱۸۴ روستای این استان ۲۶۰ روستا آبرسانی می شود و ۸۰ درصد مشکلات آب روستاهای استان نیز برطرف خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری