تکمیل زیرساخت ورزشی سلماس در اولویت برنامه‌های دولت قرار می‌گیرد


تکمیل زیرساخت ورزشی سلماس در اولویت برنامه‌های دولت قرار می‌گیرد

ارومیه - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تکمیل استادیوم پنج هزار نفری سلماس در راستای توسعه زیرساخت‌های ورزشی این شهرستان در اولویت برنامه‌های دولت در سفر استانی به آذربایجان غربی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، بهرام عین الهی روز جمعه در بازدید از ورزشگاه پنج هزار نفری در دست ساخت سلماس افزود: تکمیل این استادیوم نیازمند ۳۵ میلیارد تومان اعتبار است که با قرار گرفتن پروژه در ردیف طرح‌های اولویت دار سفر رییس جمهور به استان و تخصیص اعتبار به زودی شاهد تکمیل و بهره برداری از این مجموعه ورزشی خواهیم بود.

وی تاکید کرد: در تماس با وزیر ورزش و جوانان و اعلام وضعیت موجود قول مساعد برای تکمیل زیرساخت‌های ورزش شهرستان سلماس داده شد و ضروریست شهروندان هم برای سلامتی خود همت کرده و ورزش را در اولویت کارهای روزمره خود قرار دهند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: این طرح ملی که دو سال قبل به صورت ناقص افتتاح شده یکی از مطالبات مهم مردم بویژه ورزشکاران شهرستان است که امید می‌رود به زودی تکمیل و به صورت کامل به بهربرداری برسد.

عین الهی در سفر به سلماس همچنین با خانواده شهید ولی نژاداسد، اولین شهید مدافع سلامت سلماس دیدار و گفت‌ وگو کرد.

وی در این دیدار که در روستای شوریک سلماس انجام شد، گفت: شهید نژاداسد نمونه‌ ایثارگرانی بود که همانند دفاع مقدس همیشه در صحنه جبهه مبارزه با بیماری کرونا حضور داشت و در نهایت نیز در جبهه سلامت به آرزوی دیرینه خود یهنی شهادت رسید.
عین الهی با بیان اینکه در دوران کرونا ۲۰۰ نفر از کادر درمان کشور در راه سلامت به شهادت رسیدند، افزود: رسانه‌ها باید صحنه‌های زیبای جلوه‌های شهادت و ایثار را به تصویر بکشند تا الگویی برای جامعه باشد.

به گزارش ایرنا، ساخت این استادیوم ورزشی سال ۱۳۸۸ در ۱۰ هزار مترمربع آغاز و سپس دچار رکود شده بود اما تکمیل آن پس ۱۰ سال در سال ۱۳۹۸ در اولویت قرار گرفت و به صورت ناقص بهره برداری شد.
ورزشگاه پنج هزار نفری سلماس شامل زمین چمن مصنوعی، پیست دو و میدانی، سیستم روشنایی برای بازی های شبانه، سالن بدنسازی، سونا، رختکن و پارکینگ است.
با تکمیل استادیوم پنج هزار نفری شهرستان سلماس، مساحت فضاهای روباز ورزشی در سلماس از ۲۹ هزار مترمربع به ۳۴ هزار متر مربع افزایش می‌یابد.
سلماس در شمال آذربایجان غربی قرار دارد و جمعیت آن به حدود ۲۰۰ هزار نفر می رسد.
۹ هزار ورزشکار سلماسی با داشتن کارت بیمه ورزشی، در قالب ۳۳ هیات ساماندهی شده اند که چهار هزار نفر مرد و بقیه زن هستند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

«موقعیت مهدی» روایتگر کاملی از زندگی شهیدان باکری