الکترونیکی شدن پرداخت عوارض خودرو در سنندج و چند خبر دیگر


الکترونیکی شدن پرداخت عوارض خودرو در سنندج و چند خبر دیگر

سنندج- ایرنا- الکترونیکی شدن پرداخت عوارض خودرو، کسب مدال طلا و نقره مسابقات دوومیدانی کشور توسط کارگر شهرداری و آغازعملیات ساماندهی مسجد نوردر آبیدر سه خبر کوتاه از شهرداری سنندج است.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سنندج اظهار داشت: در راستای سیاست‌های توسعه‌ای شهرداری الکترونیک در شهرداری سنندج، سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری سنندج، امکان صدور و پرداخت عوارض در ۲ بستر الکترونیکی و دفاتر پیشخوان را فراهم کرده است.

آرش عنبری با بیان اینکه صدور عوارض خودرو در گذشته با روش سنتی انجام و مراجعه حضوری شهروندان برای وصول نارضایتی هایی ایجاد کرده بود، گفت: شهرواندان می‌توانند در شیوه جدید علاوه بر مراجعه به ‌وب‌سایت سامانه سمیع به نشانی saamie.ir نسبت به پرداخت عوارض خودرو خود در ۴۵ دفتر پیشخوان سطح شهراقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه امروزه فرآیند شهری به صورت الکترونیکی در شهرداری‌ها انجام می‌شود، گفت: شهرداری الکترونیک نخستین گام در رسیدن به دولت الکترونیک است.

رییس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری سنندج اظهار داشت: جمع‌آوری سوابق خودروها در بانک اطلاعاتی به صورت الکترونیکی و در بستر سامانه سمیع به منظور محاسبه و صدور فیش عوارض مربوطه انجام شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با الکترونیکی شدن پرداخت عوارض بتوانیم گام بزرگی در راستای وصول عوارض و افزایش درآمد شهرداری برداریم.

کسب مدال طلا و نقره مسابقات دوومیدانی کشور توسط کارگر شهرداری سنندج

کورش فرهادی دونده کردستانی و کارگر شهرداری سنندج موفق به کسب ۲ مدال طلا و نقره سی و ششمین دوره رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی جانبازان و معلولان کشور شد.

این دونده توانمند کردستانی همچنین عنوان نایب قهرمانی و نشان نقره ماده پرش طول را به خود اختصاص داد.

فرهادی از سال ۱۳۸۰ ورزش را شروع کرده و در سال ۱۳۸۳موفق به کسب نخستین مدال طلای کشوری شد و در سال ۱۳۸۴برای بازی های آسیایی انتخاب و در سن ۱۷ سالگی مدال طلای پرش دو را بدست آورد.

این کارگر شاغل در سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری سنندج در سال ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ موفق به کسب مقام‌های برتر در سطح کشور شده و ۳ مدال جهانی را در رشته دو و میدانی در سال ۱۳۸۷ کسب کرد.

در سال ۱۳۹۰ در مسابقات بازی آسیایی مقام سوم پرش طول و در سال ۱۳۹۱ در مسابقات جهانی ایتالیا مقام دوم، سال ۱۳۹۳ طلای کشوری و سال ۱۳۹۴ در مسابقات پرش طول امارات مقام سوم را کسب کردم.

سال ۱۳۹۵ مسابقات کشوری مقام نخست و برای مسابقات جهانی که در کشور تایلند برگزار شد انتخاب شده و توانست مقام دوم در پرش طولی را بدست آورد.

آغاز عملیات ساماندهی مسجد نور در آبیدر سنندج

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: عملیات ساماندهی مسجد نور آبیدر شامل رنگ آمیزی و لکه گیری داخل بنا، لوله کشی آب و فاضلاب و وضوخانه، سرویس بهداشتی، احداث آبخوری برای استفاده پارک مشاهیر در محوطه، ترمیم مجدد بندکشی محوطه مسجد به طول ۵۰۰ مترمربع از محل اعتبارات داخلی این سازمان آغاز شد.

وی با بیان اینکه مسجد نور در مجاورت پارک مشاهیر در پارک جنگلی آبیدر واقع شده است، افزود: در راستای بهسازی و زیباسازی محدوده و رفع مشکلات این مسیر عملیات ساماندهی مسجد و محوطه اطراف آن در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: کاشی کاری مجدد بدنه و کف وضوخانه و سرویس بهداشتی زنانه و مردانه به مساحت ۷۰ مترمربع، سنگ فرش دسترسی ادامه پارک مشاهیر به محوطه مسجد با سنگ لاشه به مساحت ۲۰۰ مترمربع از دیگر اقدامات انجام گرفته در راستای اجرای عملیات ساماندهی این مسجد است.

وی با اشاره به اجرای مجدد قشر رویه بدنه جان پناه محوطه این مسجد، گفت: رنگ آمیزی و ترمیم نما و مناره‌ها، بازنمایی و نصب نیمکت در پارک مشاهیر در قالب طرح ساماندهی مسجد نور آبیدر انجام می‌شود.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری