35 درصد از تعمیرات حمل و نقل ریلی کشور در استان مرکزی انجام می‌شود


35 درصد از تعمیرات حمل و نقل ریلی کشور در استان مرکزی انجام می‌شود

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: 35 درصد از تعمیرات حمل و نقل ریلی کشور در این استان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص الائمه» روز یکشنبه در جریان بازدید از شرکت تعاونی برفره و افتتاح محصول جدید واگن این شرکت در گفت و گو با ایرنا، افزود: شاید نزدیک به ۱۰۰ درصد تولید واگن کشور در استان مرکزی است و این افتخاری بزرگ است.

وی بیان کرد: شرکت برفره اراک تنها و بزرگترین شرکت تعاونی فعال در زمینه تولید واگن و تعمیرات ظرفیت ریلی کشور است.

استاندار مرکزی ادامه داد: این شرکت در یک اقدام جهادی و علمی موفق به تولید نخستین واگن باری لبه بلند شده که آماده تحویل به خریدار است و تا ساعات آتی از استان خارج می شود.

مخلص الائمه اظهار داشت: امید است با توسعه ظرفیت ریلی در این استان و همراه کردن صنایعی که باید محصولات خود را از طریق خطوط ریلی به جهت کاهش و صرفه جویی در هزینه ها انجام دهند، این صنعت روز به روز پویاتر باشد.

وی گفت: تلاش ها و زحمات صورت گرفته شرکت تعاونی برفره اراک در تولید واگن لبه بلند در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین جای تقدیر دارد.

مدیرعامل شرکت تعاونی برفره اراک هم در این آیین گفت: این شرکت تعاونی از سال ۱۳۵۹ تاسیس شده و در راستای صنایع فلزی سنگین و در سه فاز فعالیت دارد.

«مجتبی عباسی» افزود: این شرکت سالانه یک هزار و ۲۰۰ دستگاه واگن را تعمیر و نگهداری می کند و یکی از بزرگترین و کاملترین مجموعه های تعمیر و نگهداری ناوگان ریلی کشور است.

وی بیان کرد: محصول جدید این شرکت تعاونی ظرف مدت یک ماه طراحی داخلی آن انجام شد و در مدت پنج روز با استفاده از دانش و قطعات داخلی ساخته شد.

مدیرعامل شرکت تعاونی برفره اراک ادامه داد: این واگن سبک سازی شده و ظرفیت باری آن افزایش یافته و ۶۸ تن ظرفیت بارگیری این واگن است.

عباسی اظهار داشت: این شرکت برنامه دارد در صورتیکه محصول جدید به تولید انبوه برسد، روزانه یک واگن در این شرکت تولید شود.

وی گفت: یک شرکت حمل و نقل ریلی بومی در استان مرکزی وجود ندارد و امید است با برنامه شرکت تعاونی توسعه عمران که در دست پیگیری است این مهم محقق شود و بتوانیم درآمد استانی از محل این شرکت برای استان مرکزی ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی برفره اراک افزود: طبق برنامه پنجم و ششم توسعه، مقرر شده ظرفیت واگن های باری این شرکت به ۵۲ هزار واگن برسد و امید است در این راستا با کمک تولیدکنندگان دیگر کشور به این هدفگذاری دست یابیم.

وی عنوان کرد: واگن پارس و فولاد درخشان ۲ شرکت تولید کننده از چهار شرکت تولید کننده کشور در استان مرکزی مستقر است و برفره نیز به عنوان سومین مجموعه تولید کننده در این استان است.

مدیرعامل شرکت تعاونی برفره اراک ادامه داد: در مجموع چهار شرکت در کشور تنها واگن باری تولید می کنند که شرکت چهارم در استان اصفهان است.

35 درصد از تعمیرات حمل و نقل ریلی کشور در استان مرکزی انجام می‌شود

محصول جدید واگن شرکت تعاونی برفره اراک با حضور استاندار مرکزی افتتاح شد و «فرزاد مخلص الائمه» از بخش‌های مختلف این شرکت تعاونی بازدید کرد.

شرکت برفره با فعالیت نگهداری و تعمیر لوکوموتیو و تعمیرات اورهال واگن‌های باری از سال ۱۳۵۹ تاسیس و دارای ۹ عضو سهامدار است و در این شرکت بیش از ۹۰ نفر به صورت مستقیم فعالیت دارند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل