رییس کل دادگستری اصفهان: امروز در مبارزه با فساد، خرمشهرها در پیش‌رو داریم


رییس کل دادگستری اصفهان: امروز در مبارزه با فساد،  خرمشهرها  در پیش‌رو داریم

اصفهان–ایرنا–رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: امروز در عرصه‌های مختلف از جمله مبارزه با فساد و شکستن گردن غارتگران و بدخواهان نظام و برقراری عدالت قضایی و اجتماعی، مسائل سیاسی، فرهنگی، دیپلماسی و اقتصادی، خرمشهرها در پیش‌رو داریم.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری، روز یکشنبه در آیین گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر در دادگستری کل استان افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران از بدو شکل‌گیری، پیروزی و تثبیت خود تا به امروز فراز و نشیب‌، ناهمواری‌ و چالش‌های زیادی را از سوی معاندان داخلی و خارجی به سردمداری استکبار جهانی پشت سر نهاده که یکی از آنها جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس است.

وی اظهار داشت: دوران دفاع مقدس به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای ذخایر تمام‌ناشدنی برای ملت است و رمز بقا، عزت، اقتدار، پایداری و ماندگاری نظام جمهوری بواسطه وجود الگوی دفاع مقدس است.

رییس کل دادگستری اصفهان افزود: با الهام از قرآن کریم و اطاعت‌پذیری و بکارگیری باورها، اعتقادات و الگو قرار دادن فرهنگ دوران مقدس می‌توان در مقابل تمام بحران‌ها، ناهنجاری‌ها و مشکلات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ایستاد و کشتی انقلاب را به سر منزل مقصود رساند.

وی با اشاره به عظمت و شکوه پیروزی رزمندگان اسلام در فتح خرمشهر تصریح کرد: فتح خرمشهر در سال ۶۱ محصول هماهنگی، همدلی، ایمان به خدا و اطاعت‌پذیری سرداران شهید احمد کاظمی، خرازی، قربانی‌ها و فرماندهان و نیروهای مُخلص ارتش قهرمان در میدان نبرد نابرابر با دشمن بود.

حجت‌الاسلام جعفری یادآور شد: فتخ خرمشهر به جهانیان ثابت کرد که چگونه با باورها و ارزش‌های والای دینی و انسانی می‌توان فاتح میدان‌ها شد و غیرممکن‌ها را ممکن کرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا خاطرنشان کرد: شهدا، جانبازان و ایثارگران بزرگترین ذخیره و سرمایه ملت و نظام محسوب می‌شوند و با مدد از این سرمایه‌ها و تأسی از این الگوهای ماندگار و ذخایر ارزشمند معنوی می‌توان در حل مشکلات کنونی کشور مانند دوران دفاع مقدس به پیروزی و قله افتخار رسید.

در این آیین که با حضور جمعی از خانواده شهدای عملیات بیت‌المقدس شاغل در دادگستری و بصورت همزمان و برخط در سراسر حوزه‌هایی قضایی استان برگزار شد، سردار حاج مرتضی قربانی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس به سخنرانی و روایتگری پرداخت و در پایان از خانواده شهدا تجلیل شد.

خرمشهر پس از ۵۷۵ روز اشغال و پس از ۳۵ روز مقاومت، روز چهارم آبان ۱۳۵۹ توسط رژیم تا دندان مسلح بعثی عراق، اشغال و در روز سوم خرداد ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس آزاد شد.
استان اصفهان در دفاع مقدس افزون بر ۲۳ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاج عالم